TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Nieuws over jouw ATT › De Beummobiel (andere naam moet nog gedoopt worden)
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
maandag 3 juli 2023 om 22:46 #157536
Lief dagboek….
Nee grapje
Vandaag had ik als doel te kijken of de eerste insteek klopte. De accu trok zichzelf langzaam leeg. Meestal wordt dit veroorzaakt door het alarm.
Dus, laat ik die zekering er ‘ff’ uithalenDeze zit achter en moet de achterklep open. Dat gaat niet zonder accu
* Dag Murphey, goed je te zien
*
Natuurlijk, accu leeg… (Onder 8v, geen systemen. Onder 12,3v en je gaat storingen krijgen). En om eerlijk te zijn, zodra het voltage onder de 6,5v komt > nieuwe accu!Afijn. Laat ik eens de startbooster pakken! Sluit hem aan, maar ik heb de deur nog open. DAT @#$&!? ALARM… Wel wakker! Maar starten willen we niet, booster niet goed…
Dan maar de werkbus gebruiken! En ja hoor, kofferklep gaat open!En nu! Zekeringskast (fusebox) achter er bij. Zekering 27 5A (ultrasonic sensor and anti-theft alarm) eruit!
De mooie zekering.Het alarm werkt niet! En de accu met de bus opgeladen tot 12,1 volt. Van de week houd ik het in de gaten, maar de accu is kapot/vergaan (aanname).
Zodra het nieuwe blok (een 1.6 of een 1.8 ) in beeld is, stapje voor stapje uitbouwen.
Zodra ik daarmee begin laat ik mij weer horen!dinsdag 4 juli 2023 om 09:27 #157537als de accu goed is moet de auto ook MET alarm echt wel een tijd kunnen staan,
tip, er zijn accu’s met dikkere platen, die passen er in (dacht 70ah).
die nemen sneller stroom op, en kunnen beter tegen korte ritjes en lang stil staan.Wij hadden met onze att ook het probleem dat na een week, of net iets langer, stil staan niet meer wilde starten, ook niet met een goede accu…..
Dus op aanraden van mijn favoriete accu boer (delta accu in bergen op zoom) die zware accu gemonteerd en daarna NOOIT meer problemen gehad, zelfs niet bij weeeeeeeken stil staan.Met de mini, idem…. (en die heeft ook een alarm, en stond soms meer dan een maand stil)
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 4 juli 2023 om 09:45 #157541Ja klopt!
Het advies dat ik kreeg was om te gaan kijken voor 80ah accu met meer cca. Dat komt tegen die tijd wel. Kan altijd nog dat ik de accu van de ATT in mijn Focus ga leggen, kan hij bijladen zondag.
Het alarm staat er om bekend toch net iets te veel te vragen van accu’s, wetende dat de accu aan vervanging toe is.
Nu is het de vraag, gaan we voor een 1.6 of een 1.8
woensdag 5 juli 2023 om 18:54 #157568Wij hebben deze erin zitten al bijna 3 jaar nu… geen problemen mee gehad… zelfs geregeld het dak met de AB opgemaakt toen er een breukje in een kabel bij de computer zat… (dacht eerst dat het aan de schakelaar lag in de auto, aangezien dicht wel werkte)
maandag 24 juli 2023 om 11:55 #157865Lief dagboek,
Helaas… De simpele oplossing blijkt niet de oorzaak.
Na vier nieuwe bougies, een nieuwe bobine en luchtfilter met startbooster nog steeds niet goed…De auto loopt beter, maar zodra de choke er af gaat, is het gebeurd… Het lijkt te gaan richting kleppen, morgen eens compressie meten. Als dat mij wijzer maakt, beginnen aan koprevisie.
Maar de conclusie klopt, officieel total loss… Het standpunt waar wij nu staan is om en nabij €400. Zodra de kop los moet, zitten we aan de €800 wat het bij de garage had gekost. Dit is natuurlijk veel lager momenteel omdat ik het zelf kan.
nieuwe bobine
Bougies vervangen
Hoe de oude bougies eruit zien, nieuwe er naast
Hoe de oude bougies eruit zienmaandag 24 juli 2023 om 11:57 #157866Is een ander blok niet sneller / goedkoper dan een koprevisie?
en dan ga je er van uit dat intern het blok nog OK is…Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 24 juli 2023 om 13:54 #157869Ja dat is altijd te tubben. De rest van het blok lijkt nog goed. Een koprivisie is sowieso een ding…
Zonder de kop er af kunnen we intern niet zien.Als we kijken naar de algemene staat van de motor:
– koppakking is goed
– dynamo is goed
– waterpomp is goed
– riemen zijn recent gedaan
– vonk is sterk
– verbranding is schoonDe ‘gok’ wat een ander blok met zich mee brengt is gewoon lastig. Via connecties heb ik een 1.6 of een 1.8 blok voor zo’n €600. De materialen tot nu toe, waren dan ook nodig. En als het een klep is, praten we over +/- €200 voor 16 kleppen (gewoon alles mee pakken). En nog €150 aan pakkingen en klein materiaal.
De auto heeft qua materialen een grote beurt met extra’s gekregen (startbooster en schone contactjes). Dit is natuurlijk het eerste wat een ander blok ook zou krijgen, bij mij.
Net even kleine edit gemaakt overigens met kostenverwachting in de vorige post
vrijdag 4 augustus 2023 om 00:23 #158033draait die al
vrijdag 4 augustus 2023 om 00:40 #158035Helaas nog niet. Hij loopt en rijdt op drie cilinders
Gereedschap was nog niet binnen en nu regent het. #luxeprobleem.
Morgen even een tent bestellen denk ik, sowieso handig. Dan kan ik met regen ook werken, aan zowel de mijne als aan de andere cabrio’s in de toekomst.Hoe dan ook, het is bijna zeker wel de kleppen van de tweede cilinder. Zondag twee boutjes uitboren of extraheren, kijken of ze vervangbaar zijn en gelijk compressie meten.
Anders wordt het eerst een nieuw kleppendeksel (+ €150 materiaal). Mocht je er ooit bij moeten….Ik weet niet of Teigetje zich verveelt zondag
vrijdag 4 augustus 2023 om 09:32 #158036doorsleutelen joh!!!! hahahah
het mooie weer komt er aan
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 18 september 2023 om 11:57 #158525Ohjee!
Ik was vergeten mijn dagboek bij te houden!
Natuurlijk ben ik wel verder gegaan met de ATT.
Ten eerste wil ik die monteur even spreken die voor mij bezig was… HOEVEEL BOUTJES ER NIET ZIJN AFGEBROKEN!!!Afijn, momenteel ben ik begonnen aan het demonteren van de cilinderkop.
Ik blijf een negatieve PCV (carterdruk bij de nokkenassen, onder kleppendeksel) houden. Meestal is dit een teken van versleten klepseals (valvestemseals).As we speak heb ik de distributie eraf, kleppendeksel is los. Alleen ben ik, zoals ik al zei, vooral bezig met boutjes uitboren. Ik heb mijzelf tweeënhalf uur vermaakt met het verwijderen van het hitteschild boven het uitlaatspruitstuk, wat normaal minuutjes aan werk is.
Dit project…. Ge-wel-dig. Alleen niet als je jezelf een deadline gaf voor de 24eVanavond drop ik wat foto’s. Dan ga ik het uitlaatspruitstuk, de injectieleiding en het inlaatspruitstuk verwijderen. Dan kan eindelijk de onthoofding (ontkopping?) beginnen hahaha. En dan als het meezit binnen een uurtje weer beginnen met opbouwen.
maandag 18 september 2023 om 12:01 #158526ben benieuwd of dat het probleem gaat zijn, en dus een vrij “simpele” oplossing!
die boutjes is wel ruk zeg… pffffff je moet het ook allemaal weer vast kunnen zetten straks!
Dus wat doe je dan? Tappen? helicoil?Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 18 september 2023 om 12:18 #158527De boutjes tap ik negatief uit en het tapdraad herstel ik.
Als dat niet gaat, wordt het helicoil of iets dergelijks.Nieuwe A4 flensboutjes besteld. Als ik daar een machine mee kan monteren, kan dat ook bij een 100pk auto hahaha
maandag 22 april 2024 om 09:37 #161498Helaas lukt het mij niet om een bericht te plaatsen met foto’s
Maar de motor van de ATT heb ik opgeblazen na 800km te kunnen rijden.
Nu is het zo dat ik wacht tot ik de motoren naast elkaar kan zetten en alles kan vervangen/overzetten.Het grote verhaal volgt vanzelf!
maandag 22 april 2024 om 09:54 #161499ik heb enkele tests gedaan, maar foto’s werkt hier prima, wat lukt er niet aan, en hoe probeer je het?
Ben benieuwd naar de nieuwe motor en hoe snel hij er in zit! Toch weer een 1.6? Of een 1.8 gekozen?
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.