TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Storing aan jouw TTT › Comfort-stand defect.
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 maanden, 1 week geleden door Teigetje.
-
AuteurBerichten
-
maandag 29 april 2024 om 21:58 #161577
Beste Tigra enthousiasten,
Ik zit met een probleempje.. en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, of in ieder geval hopelijk in de juiste richting willen helpen.
Sinds vorige week werkt de “Comfort” stand niet meer op mijn Tigra. De stijlloze ramen gaan met het openen van de deur niet meer omlaag (zowel links als rechts) Tevens gaan de ramen ook niet meer automatisch omlaag en omhoog, het moment dat je de knoppen ingedrukt houd. Dat laatste zou ik persoonlijk mee kunnen leven.. Maar dat eerste begint toch wel irritant te worden.
Nu ben ik vandaag bij de Wassink autogroep geweest, omdat zij de dichtstbijzijnde merkdealer zijn. Helaas kwam ik van een koude kermis thuis en was ik maar liefst 95,- lichter zonder enige oplossing.
Ze hebben de Tigra uitgelezen en concludeerden dat er storing was, en dat dit met verschillende oorzaken te maken zou kunnen hebben. Het kon te maken hebben met een kapot relais in de BCM, of in de regeleenheid van het dak.. Ook zou het te maken kunnen hebben met vocht..
Al met al dachten zij dat dit geintje meerdere honderden euro’s zou kosten.
Vanavond hebben mijn vader en ik een dappere poging gedaan om het e.a. uit te sluiten.
We hebben onder de motorkap zo goed als alles doorgemeten. Behalve de BCM( corrigeer mij als ik het fout heb.) Ook hebben we een blik geworpen op wat voor ons leek op de regeleenheid van het dak. Deze ligt onder een stuk tapijt ten hoogte van het ongeveer het achterwiel. Hier hebben we de gekeken of alle kabels vast zaten, en of het er enige sporen van vocht was.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Alvast bedankt voor jullie moeite
dinsdag 7 mei 2024 om 15:38 #161633je moet de ramen even opnieuw inleren, weet niet meer zeker of het werkt met de knop vasthouden, maar andere TTT rijders hier kunnen daar vast op antwoorden.
ook weet @Teigetje er alles van, en zal hier ook vast op kunnen antwoorden!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 7 mei 2024 om 19:53 #161645Hoi!
Twee defecte deurmodules tegelijkertijd geloof ik niet in, dit lijkt meer op een ontregeling (ongedaan gemaakt huwelijk tussen de ECU en de deurmodules)
Waar woont jouw Tigra?
Groet,
Teigetje
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
woensdag 8 mei 2024 om 11:23 #161656De ramen opnieuw inleren kan door het raam te openen maar de knop 10sec ingedrukt houden als het open is, nadien sluiten en terug de knop 10 sec bedienen als het dicht is.
Bij mijn ATT was dat de oplossing.
Veel succes.
Niet meer actief op het Forum.
woensdag 8 mei 2024 om 11:42 #161667hmm, quoten werkt niet meer
maar dit is een TTT, daar werkt dat niet voor zover ik weet.
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 9 mei 2024 om 20:34 #161691Hoi!
Dit kan elektronisch zijn, bijvoorbeeld door het loskoppelen van de accu..
Twee deurmodules defect geloof ik niet in, dus dit is de deurmodules inleren met de OpCom in de Factory Modus.
BadBert en ik kunnen dat, maar waar woont jouw Tigra?
Teigetje..
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
vrijdag 10 mei 2024 om 13:13 #162969Hey Teigetje,
Excuus voor het late antwoord.. de mailtjes waren in de spam folder beland..
Mijn Tigra en ik wonen in Zelhem (nabij doetinchem) én zelf werk ik in de buurt van arnhem.
Zelf heb ik al een poging gedaan om de raammodules opnieuw te koppelen dmv het vasthouden van de knopjes, maar helaas zonder succes.
Groet,
Jaron
vrijdag 10 mei 2024 om 20:31 #162987Oké,
De eerste oplossing is een rondje Velp, om met de OpCom de auto in de Factory modus te zetten en dan net als in de fabriek “nieuwe” deuren aan te leren..
De Clone OpCom en de dealer kunnen dit niet, maar in Factory Mode kunnen Pieter en ik dit wel.
Stuur even een PB..
Teigetje
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.