TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Tips & Trics › Waarschuwing Hydro unit Tigra Twintop!
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 3 maanden geleden door Rob van den Berg.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 12 september 2019 om 22:55 #96095
Beste TTT techneuten,
Daar is peter weer met het volgende: vandaag mijn ventielenblok terug gekregen van de ultrasoon. Alles geprobeerd zo zuiver mogelijk gemonteerd. Eerst had de hydrauliek er niet zoveel zin in maar bij demontage een verstelbare plug met veer en een soort van pijlpunt gevonden. Het overdrukventiel. Deze een paar extra slagen gegeven en nu werkt hij super. Denk dat dit het probleem is geweest. Echter nu het volgende: Als de achterklep open staat zakt deze na +/- 10 of 15 seconden weer dicht. Je hoort dan ook een tik van het ventiel dat afschakelt en dan zakt de klep langzaam naar beneden. Waarschijnlijk een houdklep die blijft hangen of verkeerd is gemonteerd. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een schema of een exploded view.donderdag 12 september 2019 om 22:55 #96126Beste TTT techneuten,
Daar is peter weer met het volgende: vandaag mijn ventielenblok terug gekregen van de ultrasoon. Alles geprobeerd zo zuiver mogelijk gemonteerd. Eerst had de hydrauliek er niet zoveel zin in maar bij demontage een verstelbare plug met veer en een soort van pijlpunt gevonden. Het overdrukventiel. Deze een paar extra slagen gegeven en nu werkt hij super. Denk dat dit het probleem is geweest. Echter nu het volgende: Als de achterklep open staat zakt deze na +/- 10 of 15 seconden weer dicht. Je hoort dan ook een tik van het ventiel dat afschakelt en dan zakt de klep langzaam naar beneden. Waarschijnlijk een houdklep die blijft hangen of verkeerd is gemonteerd. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een schema of een exploded view.donderdag 12 september 2019 om 23:42 #96096@Max, zou ik ook de handleiding voor spoelen mogen krijgen, en of wil je er een sticky van maken?
donderdag 12 september 2019 om 23:42 #96127@Max, zou ik ook de handleiding voor spoelen mogen krijgen, en of wil je er een sticky van maken?
donderdag 12 september 2019 om 23:59 #96104donderdag 12 september 2019 om 23:59 #96137vrijdag 13 september 2019 om 08:07 #96131Mooie klus voor de wintermaanden!
vrijdag 13 september 2019 om 08:07 #96161Mooie klus voor de wintermaanden!
vrijdag 13 september 2019 om 08:15 #96132Dus het doorspoelen van de leidingen doe je met de schone hydraulische olie? De tutorial staat er trouwens goed op.
vrijdag 13 september 2019 om 08:15 #96162Dus het doorspoelen van de leidingen doe je met de schone hydraulische olie? De tutorial staat er trouwens goed op.
woensdag 15 januari 2020 om 14:39 #108084ik had deze topic al eerder gelezen en dacht; mijn TTT is uit 2008, ik blij.
maar gaat dit over het productie jaar? is de mijne van productie jaar 2007?
kenteken is 00GHL5woensdag 15 januari 2020 om 14:39 #107956ik had deze topic al eerder gelezen en dacht; mijn TTT is uit 2008, ik blij.
maar gaat dit over het productie jaar? is de mijne van productie jaar 2007?
kenteken is 00GHL5woensdag 15 januari 2020 om 17:41 #108089Ik denk niet dat het een bepaald bouwjaar betreft maar het gaat dacht ik om de leeftijd,en het veelvuldig gebruik,zeker van de kofferbak/klep.
woensdag 15 januari 2020 om 17:41 #107957Ik denk niet dat het een bepaald bouwjaar betreft maar het gaat dacht ik om de leeftijd,en het veelvuldig gebruik,zeker van de kofferbak/klep.
woensdag 15 januari 2020 om 20:51 #108101Anoniem- Topics: 2566
- Posts: 42448
Het beste is zelf controleren of in je olie reservoir dikke klonten zitten. Dan weet je al waar je aan toe bent.
Of gewoon langs Heemskerk rijden…. ha ha ha -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.