TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Diverse how to beschrijvingen › How to, Tigra twintop › revisie hydraulische pomp
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door GJ Cabboort.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 2 oktober 2021 om 23:34 #151150
Vandaag ben ik bij Rob geweest voor een gereviseerde pomp. Het dak en de achterklep van mijn Tigra gingen nog maar heel langzaam open en dicht. Bij het openen van de achterklep moest je zelfs een handje helpen. Dus daar moest echt iets aan gebeuren. Nadat ik de post van Rob op het TwinTop-forum had gelezen wist ik bij wie ik moest zijn! Dus vandaag om 10 uur met Rob afgesproken in Emmeloord. Eerst even gezellig kennisgemaakt en vervolgens ging Rob aan de slag. Eerst her en der enkele tiewraps doorgeknipt en het tussenschot eruit gehaald om bij de pomp te komen. De oude pomp was er snel uit. De hydraulische olie was bijna helemaal zwart! Vervolgens had Rob al snel de mooie glimmende gereviseerde pomp aangesloten. Het is eigenlijk zonde dat deze op een onzichtbare plek zit verstopt. Na het aansluiten 3x gespoeld om de oude restjes olie eruit te krijgen. En dat is gelukt.
Het dak en de achterklep gaan nu weer snel en in een vloeiende beweging open en dicht. Uiteraard ben ik hier heel blij mee!Dus Rob, nogmaals heel erg bedankt voor de gezellige kennismaking en je vakwerk!
zondag 3 oktober 2021 om 00:27 #151151Top werk Rob!
Toppers als jij heeft de TwinTop community zó hard nodig….
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zondag 3 oktober 2021 om 00:53 #151152Ik heb er veel uren in gestoken om de pomp volledig te begrijpen . Maar deze waardering maakt zoveel goed. Ik ben blij dat ik de keuze gemaakt heb voor een Tigra om zo bij deze groep te belanden en zo wat te kunnen betekenen voor de tigra rijders. Voor wat betreft de Astra rijders, ik heb een pomp liggen die een probleem heeft maar ik kan hem nog niet aansluiten want ik ben nog op zoek naar een paar stekker tegenpolen. Vandaag gevraagd bij een sloper die wilde er €250 voor hebben dat vind ik iets te veel. Nogmaals een oproep wie o wie heeft de tegenpolen liggen van de Astra.
Rob van den Berg
TTT 1.8zondag 3 oktober 2021 om 00:55 #151153Ik moet zeggen dat deze monteur wel extra beloond werd met een heerlijk westfries suikerbrood, bedankt daarvoor.
Rob van den Berg
TTT 1.8maandag 4 oktober 2021 om 11:01 #151164dit is echt GOUD…..
helemaal top Rob!!! Super fijn iemand zoals jij hier bij ons te hebben.
Was ook leuk je zondag te ontmoeten!!Ik heb de stekkers voor de ATT niet, maar ga even aan mijn schoonbroer vragen of hij ze kan regelen, die werkt bij een autodemontage bedrijf.
Plaats even een foto van die stekkers plzTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 4 oktober 2021 om 12:54 #151169Dit zijn de stekkers waar ik de tegenpolen voor zoek.
graag met een 30 cm kabel er nog aan om ze aan te kunnen sluiten , mag natuurlijk ook langer zijn.Dit zijn de stekkers waar ik de tegenpolen voor zoek.
graag met een 30 cm kabel er nog aan om ze aan te kunnen sluiten , mag natuurlijk ook langer zijn.Rob van den Berg
TTT 1.8maandag 4 oktober 2021 om 13:03 #151170okido, ik ga voor je navragen!
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 19 oktober 2021 om 22:51 #151324Ook via facebook bij “Opel Tigra Twintop freunde” hebben ze ontdekt dat in Emmeloord de pompen van de tigra gemaakt worden.
complimenten zijn altijd leuk. Er zijn er in totaal al 4 naar Duitsland gegaan, gelukkig heb ik een ruilsysteem, voor iedere pomp die weggaat komt er minimaal 1 retour. Zo houd ik mijn voorraad op peil.
er zijn veel mensen die het eerst proberen met een pomp van de sloop, als dat niet lukt, besluiten ze alsnog bij mij te komen.
Een daarvan was Marco Grimm, hieronder zijn reactie.
Marco Grimm
ich habe heute eine Hydraulikpumpe von Rob van den Berg bekommen. Alte ausgebaut, neue eingebaut und schon funktioniert wieder alles wie es sein muß. Aber bitte dran denken, bevor man das Cabriodach auf bekommt muß die Trennwand hinten, wegen dem Sicherheitsschalter rein . Auf jeden Fall sieht man das Rob van den Berg weiß was er tut mit den Hydraulikpumpen. Ich kann nur ein sehr großen Lob aussprechen und mich bedanken das mein Cabriodach nun wieder funktioniert. Super arbeit!Rob van den Berg
TTT 1.8dinsdag 19 oktober 2021 om 23:17 #151325Top man!!
Hier doe je het toch voor!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
dinsdag 19 oktober 2021 om 23:44 #151326Jazeker Stefan, hier doen we het voor, er verdwijnen steeds meer Tigra’s op de sloop. Ik denk dat de meeste daar komen omdat het dak niet meer werkt. Dat is echt zonde.
Rob van den Berg
TTT 1.8woensdag 20 oktober 2021 om 00:52 #151328Heel terecht Rob die lovende reacties op je werk!
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn ‘nieuwe’ pomp. Zodra het even kan doe ik het dak open en al was ik nog niet zo lang geleden bij je, het werkt nog steeds perfect!woensdag 20 oktober 2021 om 10:27 #151329dat is toch geweldig?!?!?!
Is voor de tigra toch echt heel veel vraag naar, super dat er nu iemand is die die vraag kan invullen!!!!
Keep up the good work!
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 24 oktober 2021 om 10:46 #151341Hallo allemaal,
Goed om te weten dat er zulke technische mensen in de buurt wonen.
Emmeloord – Luttelgeest is slechts 8 kilometer, heheheGroeten Hans
zondag 24 oktober 2021 om 13:40 #151342Met mooi weer, dakje open , is alles toch dichtbij.
Rob van den Berg
TTT 1.8zaterdag 18 december 2021 om 00:28 #151616Goed bezig man
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.