TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning ATT › ATT Visueel Interieur › Opknappen / aanpassen interieur
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 5 maanden geleden door Tjarda.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 1 april 2021 om 21:51 #144997
Eergisteren maar eens begonnen met het aanpassen / opknappen van het interieur.
Ik ben met de makkelijke stukken begonnen, ook om eerst uit te proberen of het uit komt te zien zoals ik het voor ogen heb. Qua kleur begint het al aardig te lijken hoe ik dacht dat het zou worden, heb wel al gezien dat ik sommige stukken overnieuw ga doen om het beter te krijgen. Het zal dus nog even duren voordat het helemaal af zal zijn.
En aangezien plaatjes meer zeggen dan worden, hier de eerste indrukken, zal ik zo wat foto’s posten en indien nodig, beschrijven hoe het eruit zag. Helaas heb ik daar geen foto’s meer van, aangezien mijn gsm 3 uur na het nemen van de eerste foto’s is overleden )donderdag 1 april 2021 om 22:00 #145026Ik ben begonnen met de stoel van de bestuurder.Hier zat een diepe scheur in het leer. Na een eerste behandeling is het al een stuk verbeterd. Kwam er alleen achter dat ik dus niet meer voldoende goed schuurpapier had. En aangezien ik verwacht dat ik ook nog andere spullen van de bouwmarkt nodig heb, dit projectie even op een zijspoor gezet, zodat ik maar 1x een afspraak hoef in te plannen om daar eens te gaan shoppen.Bij deze een foto van het tussenresultaat:Ik ben begonnen met de stoel van de bestuurder.Hier zat een diepe scheur in het leer. Na een eerste behandeling is het al een stuk verbeterd. Kwam er alleen achter dat ik dus niet meer voldoende goed schuurpapier had. En aangezien ik verwacht dat ik ook nog andere spullen van de bouwmarkt nodig heb, dit projectie even op een zijspoor gezet, zodat ik maar 1x een afspraak hoef in te plannen om daar eens te gaan shoppen.Bij deze een foto van het tussenresultaat:
Ik ben begonnen met de stoel van de bestuurder.Hier zat een diepe scheur in het leer. Na een eerste behandeling is het al een stuk verbeterd. Kwam er alleen achter dat ik dus niet meer voldoende goed schuurpapier had. En aangezien ik verwacht dat ik ook nog andere spullen van de bouwmarkt nodig heb, dit projectie even op een zijspoor gezet, zodat ik maar 1x een afspraak hoef in te plannen om daar eens te gaan shoppen.Bij deze een foto van het tussenresultaat:Ik ben begonnen met de stoel van de bestuurder.Hier zat een diepe scheur in het leer. Na een eerste behandeling is het al een stuk verbeterd. Kwam er alleen achter dat ik dus niet meer voldoende goed schuurpapier had. En aangezien ik verwacht dat ik ook nog andere spullen van de bouwmarkt nodig heb, dit projectie even op een zijspoor gezet, zodat ik maar 1x een afspraak hoef in te plannen om daar eens te gaan shoppen.Bij deze een foto van het tussenresultaat:
Dit wordt nog vervolgd
donderdag 1 april 2021 om 22:07 #145050Aan de passagierskant zaten wat krassen op het dashboard en waren er ook wat beschadigingen aan de raamstijl daar. Ik gok dat de vorige eigenaar een keer planken in de auto heeft vervoerd zonder wat bescherming daar naar te leggen.
De kap van de raamstijl moet ik nog verder bewerken om deze helemaal in dezelfde kleur te krijgen. Ik wilde eerst weten of de schade (was wit daar) niet meer zichtbaar zou zijn.
Klusje voor de komende dagen dus.
Verder ook meteen andere kleine beschadigingen binnenin weggewerkt.
donderdag 1 april 2021 om 22:13 #145109En inmiddels ook al bezig geweest met wat folie aan de binnenkant. Had al gemerkt dat de lichte kleur toch hinderlijk kan zijn in de zomer, vanwege de weerkaatsing.
Sommige gedeelten ga ik nog overnieuw doen, ben niet helemaal tevreden hoe het zit.
En inmiddels ook al bezig geweest met wat folie aan de binnenkant. Had al gemerkt dat de lichte kleur toch hinderlijk kan zijn in de zomer, vanwege de weerkaatsing.
Sommige gedeelten ga ik nog overnieuw doen, ben niet helemaal tevreden hoe het zit.
donderdag 1 april 2021 om 23:02 #145123Goed bezig!!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
donderdag 1 april 2021 om 23:24 #145136Net besloten, in overleg met de vriendin, dat we op zoek gaan naar een donker grijze cover voor de middenconsole. (Gedeelte om de radio en de airco control unit). Ik verwacht dat het beter uit komt te zien dan dat ik daar ook folie ga plaatsen.
Zal dus wat langer gaan duren voordat het af is, maar zo blijf ik bezig tenminste
Kosten tot nu toe vallen erg mee. Nog geen 30 euro aan materiaal…
vrijdag 2 april 2021 om 10:47 #145201leuke projectjes dit!!!
je kunt prima folie plakken hoor.. alleen zit je met verlichting (want de indicaties en teksten zijn prima als sticker te maken).
Nu kun je natuurlijk een sticker maken waar je de indicatie en letters uit snijdt, maar dan moet je dat wel HEEEEEEl precies kunnen tekenen en snijden (en plakken)
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 2 april 2021 om 11:20 #145207Is ook met name voor de kleurstelling dat we dat gedeelte van de middenconsole gaan veranderen. Begon het idee te krijgen dat het dan een heel groot blok (visueel dan) zou gaan worden.
Mocht ik het toch nog een keer met folie gaan doen, laat ik misschien een stukje folie op maat maken met de indicaties en cijfers / tekens er al op geprint. Zo goed zijn mijn snijkunsten ook weer niet .
Wil ook nog de ronde ventilatieroosters bovenop het dashboard met folie beplakken.. dat wordt al een uitdaging genoeg om het netjes te krijgen..
vrijdag 2 april 2021 om 12:42 #145217als je het er op print heb je nog “problemen” met de verlichting….
met uitsnijden kun je ook naar een sticker boer gaan, die kan de sticker gesneden leveren, en dan moet je hem alleen nog even heel precies plakken natuurlijk
Ik heb een snijplotter (Cameo) maar zoiets heb ik nog nooit geprobeerd om te doen.
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 2 april 2021 om 14:15 #145226Iemand die ik ken, heeft een eigen bedrijf in reclameborden e.d. maken..
Die heeft ook apparatuur om stickers te maken.
Ik heb hem al lang niet meer gesproken, binnenkort toch maar eens een keer langsgaan bij hem.
vrijdag 2 april 2021 om 14:21 #145228goed plan.
laat hier even weten hoe en wat. Want ik denk namelijk dat er meer mensen zijn die interesse zouden hebben in een dergelijke sticker!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 10 april 2021 om 22:50 #146401Ik heb vandaag m’n middenconsole veranderd. Een jaar geleden heb ik m’n middenconsole vv. Maar moest met een dremel aan de gang. Kortom niet mooi. Ik heb de originele laten spuiten. Ik heb een kapotte lamell in mijn rooster gemaakt 1 daarvan ging niet mee naar links of naar rechts. Heb met een aansteker een puntje plastic van de lamell gesmolten. En paste gelukkig meteen. Daarna alles weer terug gezet en gemonteerd. Heb natuurlijk ook een mooie foto. Alle krassen zijn gelukkig weg. En eind deze maand is de motorkap aan de beurt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
zaterdag 10 april 2021 om 22:51 #146402Dit was de oude. Niet goed gelukt
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
zaterdag 10 april 2021 om 23:34 #146404Netjes gedaan…
Vraagje, hoe heb je die middenconsole eruit gekregen? (Scheelt wat puzzelwerk voor me)
zondag 11 april 2021 om 00:06 #146405Je haalt eerst de radio eruit met 4 saté stokken haha. En daarna je asbak
Daar zitten 2 schroeven
Dan trek je de regelaar van je kachel eruit voorzichtig. Waar de radio zat. Zitten ook 2 schroeven. Dan kan je je frame van onderuit voorzichtig vaar voren trekken. Je kan je knoppen winkel verwijderen waar je waarschuwings lampje zit en je stoel verwarming of sport knop. Je rooster kan je er dan ook eruit halen. En gewoon overzetten.Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.