TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning TTT › TTT Visueel Buitenzijde › Max gaat tot het uiterste
- Dit onderwerp bevat 141 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 1 juli 2017 om 16:16 #27937Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik wil toch het verhaal met jullie delen omdat dit avontuur al geruime tijd in verschillende etappes “loopt”
Na veel problemen vorig jaar met lekkages aan de Tigra op alle denkbare bekende plekken zoals remcilinder, speakers, dakklemmen, airco heb ik nu al enige tijd een ongrijpbaar probleem met het dak.
De lekkages zijn allemaal opgelost en de wagen is al geruime tijd droog. Ik heb veel aan de tips van Max gehad en veel ook daarnaast op het Internet gevonden. M.a.w. er is hoop als je lekkages hebt.
Nu verder over het dak
Vorig jaar zijn de problemen begonnen dat het dak en achterklep erg traag open en dicht gingen. En met traag bedoel ik dus heeeeelllll ergggggg traaaggggg. Met Max afgesproken in Ridderkerk en alles onderzocht. Max had enige tijd ervoor de dakmodule in gebouwd, wellicht was dat de boosdoener maar die werkte perfect. Eigenlijk geen rare dingen kunnen vinden alleen de accu was verdacht volgens de Op-com.Hierna een nieuwe accu geplaatst en het dak leek het beter te doen vooral met draaiende motor. Helaas na een aantal dagen was het weer heel erg traaaaaagggggg. Opnieuw met Max afgesproken die voorstelde om de hydromotor uit te bouwen en schoon te maken. Dit verhaal heeft Max ergens op het forum geplaatst inclusief foto’s. Dit leek de oplossing de motor was helemaal schoon, nieuwe olie erin het werkte perfect. Helaas voor een paar weken en toen was het weer traagggggggggg. Het avontuur heeft toen een tijdje stilgelegen vanwege de winter waar het dak toch niet werd gebruikt. De kofferklep ging dan weer wel goed en dan weer heel traagggggg. Na de winter opnieuw met Max afgesproken ditmaal in Heemskerk. Vanaf een uurtje of 11:00 uur tot 20:00 uur bezig geweest met de Tigra maar het lukte niet om het probleem op te lossen. Dus onverrichte zaken weer huiswaarts en allebei erg balen van het resultaat. Samen veel overleg gehad via de telefoon over hoe nu verder.
Besloten was om het deze keer groots aan te pakken. Complete hydro unit uitwisselen voor een andere die Max vooraf had schoongemaakt en voorzien van nieuwe olie. Na de afspraak, waarbij Max de unit heeft geplaatst, tevreden weer naar huis. Alles werkte perfect het dak ging als een speer, de achterklep perfect. Toch nog klein probleempje met de achterklep die de ene keer wel en de andere keer weer niet het eindsignaal “lampjes knipperen” niet gaf wat een foutmelding genereerde in het Op-com. Besloten om op Internet samen te zoeken naar een achterklepunit om dit probleem dan ook te tackelen. Max vond er een op een Duitse site en stelde voor die te bestellen en in Duitsland te laten bezorgen waar hij die week verbleef voor familiebezoek. Tijdens het familiebezoek ging het (en jullie raden het al) weer helemaal mis met het dak. Alles was van het ene op het andere moment weer erg traaagggggggg. Om gek van te worden :woohoo: .Max had de week erop een afspraak met Pieter (aardige kerel trouwens) Hij stelde voor om dan even bij Pieter langs te rijden omdat dit 15 km van mijn huis is. Zo gezegd zo gedaan.
Na een de kennismaking met Pieter en een lekkere bak koffie heeft hij nog het een en ander doorgemeten en alles bleek goed op spanning. Jullie kennen Max inmiddels wel een beetje dus die stapte in zijn vakantiewoning: de achterklep van de Tigra :cheer: Na wat onderzoek kwam hij erachter dat de hydroleiding met nr 11 een beetje geknikt was. Na wat gerommel en gedoe in zijn vakantiewoning leek alles zich weer te herstellen het dak weer goed open en dicht de achterklep weer perfect, dus ik weer met een fijn gevoel naar huis. Ik de dag erna vol trots aan mij dochter laten zien dat het probleem dan eindelijk na maanden was opgelost (het is per slot van rekening haar auto) en jullie raden het alweer het was weer ontzettend traaaaagggggg en de rook kwam uit mijn oren wat een …… auto grrrrrrr :evil: .
Er staat nu volgende week een afspraak met Max en we gaan de geknikte leiding nr 11 vervangen incl. de klep in de hydro unit. Hij heeft hiervoor beide componenten nieuw gekocht. Ook kijken we even naar het elektronische deel van de dynamo omdat daar soms een melding van is te zien in het Op-com programma. Wordt vervolgd…….. B) :cheer: :P :angry: :ohmy: :huh: :dry: :sick: :silly: :blink: :blush: :oops: :kiss: :woohoo: :side: :S :evil: :pinch:
zaterdag 1 juli 2017 om 23:05 #27940Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Heel verhaal Ron, hoop dat het as woensdag opgelost word. :silly: :blink: :side: :blush:
maandag 3 juli 2017 om 15:30 #28047Sodemieter zeg, petje af voor jullie hoor,ik maak een diepe buiging voor Max, zonder hem reden er nog maar bar weinig Opel twintops rond.
Complimenten voor het geduld van Ron,en je weet,
De aanhouder wint.dinsdag 4 juli 2017 om 12:20 #28075dat was idd een hele vervelende, en het is dus nog niet opgelost?! pfffff
max en ik hadden de radertjes in onze hoofden op volle toeren draaien en hebben door meten geprobeerd om van alles uit te sluiten…..
hoop dat max het nu op kan lossen!!!
Hoop dat dat dan werkt Ron, en was zeker leuk eens kennis te maken wij twintoppers moeten elkaar helpen hahahha
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 4 juli 2017 om 17:23 #28097Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik zit me nu net af te vragen, is het hydraulisch enkel of dubbelwerkend? Met andere woorden, een of twee leidingen naar de cilinders?
Het kan zo maar zijn, dat bij een bepaalde beweging, er ergens valse lucht in het systeem gezogen wordt!
Bij een enkel werkend systeem gebeurt dit natuurlijk sneller dan met een dubbelwerkend, en bij een dubbelwerkend systeem heb je dan ook ergens druppels aan het systeem! Het probleem wat jullie hebben is namelijk 100% zeker lucht in het systeem, namelijk, na een tijdje stilstand gaat het wel redelijk, en het is een intermediant probleem, het komt niet altijd voor! Als het schuim gesettled is, doet het systeem het normaal, zodra zich schuim ontwikkelt is het zeer traag!
Just my 2 cents. B)dinsdag 4 juli 2017 om 21:53 #28110Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Het is een dubbel werkend systeem Chris
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
donderdag 6 juli 2017 om 22:45 #28243Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Beste vrienden, vandaag was Ron met zijn Tigra hier in Heemskerk. Zijn achterklep deed helemaal niets meer, ook niet met draaiende motor.
Het geluid was ook anders, leek of de pomp niets weg pompte.Ok zo was de toestand bij aankomst in Heemskerk..
– Toen ben ik begonnen om de spanningsregelaar op de dynamo te vervangen. Dit omdat ik steeds melding kreeg met mijn Op-kom dat de spanning van klem 61 te laag was op de dynamo. (Dat is gemaakt)
– Daarna hebben we een geknakte hydro leiding nr. 11 vervangen. Die zit aan een cilinder voor de beweging van het dak zelf, voor dicht makende beweging. (ook gemaakt)
– Dan de hydro unit zelf. Hier hebben we de bewuste klep vervangen voor een nieuwe en de hydro vloeistof opnieuw gevuld met vers sap.
Dat werd snel weggepompt, alles was leeg leek het. Dus weer bijgevuld met nieuwe hydro olie.
Toen met draaiende motor de achterklep bediend open en dicht. Ging totaal niet!!! Het geluid van de pomp was en bleef niet goed.
– Besluit om er een andere pomp in te zetten, deze had ik nog in de schuur liggen.
Daarna het systeem weer bijgevuld met nieuwe hydro olie. Dat ging al een stuk beter, ook het geluid van de pomp als normaal.
De beweging met draaiende motor van achterklep en dak gingen eigenlijk perfect. Je hoorde heel duidelijk dat er nog wat lucht in zat.
Na een twee maal dak dicht en open gestuurd was dat helemaal weg.
Toen de temperatuur van het hydro blok gevoeld, was normaal . Het niveau kon wat bij, niet veel meer.Daarna nog een paar keer geprobeerd, eigenlijk perfect. We zijn wat gaan drinken, de boel opgeruimd.
Dan probeert Ron de achterklep open te doen(met motor uit, moet kunnen normaal) ……de klep doet nagenoeg niets meer.
Komt niet op kracht om de achterklep omhoog te krijgen. :angry: :angry:Dan sta ik te kijken……. en denk ….WTF! Tja op zo’n moment is het echt gedaan met je positiviteit, ik begrijp er niets meer van.
Toen zijn we nog een keer gaan proberen met draaiende motor, dan lijkt het of het hydro systeem even moet ‘bijkomen’ en na een paar keer open en dicht sturen. Lijkt het weer normaal te werken.
Dan denk ik aan een te lage spanning in de voeding naar het systeem. Meten met de Op-com, spanning naar het systeem dak, blijkt 12,1 v te zijn. Dan start je de motor en word deze dik 14v. Maar bij aansturing van bv. de achterklep zakt deze in voor een moment met 0,6 volt.
Dat is de werking van de hydro-pomp, die moet even op gang komen wat logisch is natuurlijk.Bij het uitzetten van de motor doet de achterklep na al onze inspanningen dus nog niets. Wat een deceptie, bah. Echt balen dit.
Beste mensen, ik zeg het niet vaak , maar ik weet het niet meer. Misschien zit ik wel in een cirkel te denken.
Dat we totaal in de verkeerde hoek zitten te zoeken. Geen idee, maar dit schiet dus zo niet op.
De verklaring dat de pomp defect is gegaan die we vandaag uitgewisseld hebben is het feit dat deze te lang is doorgedraaid zonder dat er genoeg olie te verpompen was. Het gaar dan schuimen, dan kun je eigenlijk direct stoppen.
De pomp heeft , denk ik dan niet genoeg power om de olie goed te pompen. en gaat schuimen.Wie suggesties heeft mag het zeggen, wij (Ron en mijn persoon) staan daar geheel voor open. Het is een groot raadsel wat dit kan zijn.
Ben er echt kapot van…. bah! :sick:
donderdag 6 juli 2017 om 23:06 #28244Nou Max,wanneer jij met de handen in het haar zit wat kunnen wij dan nog opperen, jij kent die auto beter dan ik m’n broekzak.
Misschien even een paar dagen laten betijen,het hoofd laten uitrusten, vaak valt er dan ineens het kwartje.(Niet dat van Kok :lol:)
Hoop dat je er achterkomt joh,niet alleen voor Ron maar zeer zeker ook voor jou gemoedsrust.donderdag 6 juli 2017 om 23:16 #28246Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Max ondanks alles was het weer een gezellige dag met koffie, gebakken kibbeling en mosselen.
Natuurlijk ben ik ook teleurgesteld na zoveel uren die we er al samen aan hebben besteed.
Maar ik weiger de moed op te geven. Zo als jij altijd zegt ” het zal goed komen”Wat is er inmiddels al vervangen in verschillende reparatiebeurten: Accu, spanningsregelaar, complete hydropomp, verschillende keren nieuwe hydro olie, klep van de pomp, hydroleiding nr 11, achterklep slot unit. De dakmodule is er nu tijdelijk tussenuit gehaald om ook dit uit te sluiten
Wie het weet mag het zeggen…….
donderdag 6 juli 2017 om 23:20 #28247Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Heeft iemand mijn kluts gezien? Ben hem kwijt namelijk…….. :silly: :blink: :side:
donderdag 6 juli 2017 om 23:31 #28249Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Heeft iemand mijn kluts gezien? Ben hem kwijt namelijk…….. :silly: :blink: :side:
De tekst van het onderwerp is met zorgvuldigheid door mij gekozen he. Niet voor niets Max gaat tot het uiterste :P :woohoo:
vrijdag 7 juli 2017 om 09:48 #28264Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hoi Max en Ron,
Hebben jullie nadat je evenn koffie hebt gedronken, nog naar het niveau van de hydro unit gekeken?
Je zou haast zeggen dat het systeem ergens lekt!?!
enneh, Max, als het een dubbelwerkend systeem is, kan het natuurlijk ook gewoon een kapotte cylinder zijn, hoor, als de zuiger van een dubbelwerkende cylinder lek is, pompt het systeem de olie gewoon rond, met als gevolg dat er geen druk opgebouwd wordt, en dat schuim opgewekt wordt. Op de drukvoerende kant wordt dan oliedruk gezet, die langs de zuiger naar de omkeerklep geleid wordt.Deze olie wordt weer gewoon in het reservoir opgevangen, een normale zaak, want bij normaal werken zou hetzelfde gebeuren, alleen, wordt dan de zuiger meegenomen.
Ik denk dat het een veilige aanname is, om ergens een paar cylinders van de achterklep vandaan te toveren, en deze te vervangen, als de achterklep open is, loopt het dak dan wel normaal? De cylinders kan je heel makkelijk testen door de zuiger te fixeren, en er ff flink luchtdruk op te zetten, als je aan de andere kant van de cylinder lucht uit voelt of hoort komen, heb je het probleem gevonden he !! :evil:
Groet,
Chris
PS, je kluts ligt hier ook niet hoor, ik heb in onze Astra niks gevonden……..maar je bent ALTIJD welkom om ff langs te komen, om even te zoeken, en voor een goede bak koffie en een beetje klets natuurlijk !!vrijdag 7 juli 2017 om 09:56 #28266Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Moge Chris, dat zou nog best kunnen idd. Zou de eerste zijn met een lekke cilinder, maar daar lijkt het ook op idd.
Eerst weer bijkomen en dan weer verder.
vrijdag 7 juli 2017 om 10:05 #28273Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Moggel Max,
hoest overigens met je fiets, nog iets mee gedaan?
Groet,
ChrisFiets is eindelijk klaar. hij remt weer goed.
vrijdag 7 juli 2017 om 10:16 #28277nou dit blijft maar gaan dit probleem… pffffffff
ik hoop dat jullie het vinden mannen!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.