TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › Dak sluit niet geheel
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 maanden, 2 weken geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 22 februari 2024 om 19:48 #160200
Goedenavond op verzoek plaats ik hier mijn dakstoring. Mij ATT staat overigens in Doetinchem. In een verwarmde overdekte goed verlichte locatie, en niet te vergeten een koffiezetapparaat.
Het dak doet het met wat strubbelingen. Kofferdeksel opend dak vouwt in de bak, en dan stopt ie. Wanneer ik vervolgens even de flapjes van de afdekkap opendraai dan maakt hij het proces keurig af. Sluiten doet ie prima. Wel moet ik dit met de sleutel doen, want de schakelaar binnen daar reageert hij niet op. Kabel links van de kap is hersteld daar zaten drie breuken in. Verder sluit de kofferbak prima, en geeft de auto geen foutmelding bij rijden. De tandwielen van de flapjes zijn goed. Zoals ik al aangaf draai ik de flapjes een stukje handmatig open. Na deze actie gaan wanneer ik met de sleutel het dak verzoek te openen de flapjes even dicht en dan open en maakt hij het proces volledig af, dus dak geheel open. Sluiten doet hij dan weer prima. Wat ik ook vreemd vind, is dat de schakelaar binnen niets doet.
Mocht iemand in de buurt willen komen kijken is ie van harte welkom.
Groet Bjerre
zaterdag 24 februari 2024 om 17:19 #160204Hoi Bjerre!
Toch roept alles wat jij beschrijft dat de tandwielen van de hoedenplankflappen niet goed zijn…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zaterdag 24 februari 2024 om 21:03 #160208Hoi Bjerre,
M.b.t. de flappen, het neigt toch sterk dat de tandwielen in de flapmotoren het probleem zijn, zoals Teigetje al zegt. Zijn deze van kunstof of van metaal? Als ze van metaal zijn, vervangen, deze zorgen uiteindelijk voor extra slijtage. Als ze van kunstof zijn, dan kun je ze eens loshalen en dan 180 graden gedraaid er weer opzetten. Ze worden namelijk maar voor de helft gebruikt. Plaats ook ff een foto van de tandwielen. Badbert kan erg goed inschatten hoe de staat van de tandwielen is.
M.b.t. de binnenschakelaar. Dit kan een kabelbreuk en/of een kapotte schakelaar zijn. Ik zou eerst de kabels doormeten. De kabels van de schakelaar gaan naar de dak ecu. Deze bevindt zich rechtsachter onderin tegen de achterbank aan, als je in de kofferbak kijkt. En dan achter de bekleding. De kabel zelf loopt weer naar links toe. Je kan voor het meten eens kijken of je een breuk ziet / voelt daar.
Foutmeldingen met dakstoringen worden niet weergegeven via de boordcomputer en is ook niet te vinden met een generieke obd lezer. Hiervoor is een Opcom nodig. Gezien dat je in Doetichem woont, is Teigetje voor jou het dichtste bij om eventueel uit te lezen. Alleen ik weet niet hoe druk hij het op dit moment heeft.
Mocht het probleem met de schakelaar toch de schakelaar zelf zijn, ik heb hier nog 1 liggen 😉..
zaterdag 24 februari 2024 om 22:19 #160210<p style=”text-align: left;”>Dank voor jullie antwoorden. Ik zal de tandwielen eens bekijken. Hoewel ik blijf twijfelen. de flapjes doen het nl wel als het dak moet sluiten. Wat betreft de schakelaar, deze zal ik even doormeten. En de Opcom had ik al besteld. Ik hoed jullie op de hoogte.</p>
<p style=”text-align: left;”>Groet Bjerre</p>
maandag 26 februari 2024 om 07:41 #160211eerst idd de opcom er maar eens aan, dan zie je vast wel wat meldingen en kun je daarna verder kijken wat er aan de hand is
maar zoals niels en teigetje al zeggen…. dit riekt naar flapjes….
zodra je de opcom hebt, plaats hier even screenshotjes van alle meldingen!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 2 maart 2024 om 21:15 #160233Jongens bedankt voor de technische ondersteuning. Ik heb de tandwieltjes vervangen eentje was idd aan vervanging toe. En tevens de schakelaar om het dak te openen en te sluiten gereinigd. Contactjes van de schakelaars in de Opel zijn ook wel storingsgevoelig heb ik al ondervonden. Maar ……..het dak werkt weer naar behoren.
maandag 4 maart 2024 om 07:52 #160235lekker bezig! Goed opgelost!!!!!
en nu….. genieten!
Want er komt deze week mooi weer aan!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.