TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Opel Cascada › Alles over jouw Cascada › BadBert en (eindelijk) zijn Cascada (back to BROWN!)
- Dit onderwerp bevat 188 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
maandag 20 augustus 2018 om 12:23 #45961
Ben toch niet de enige met een Cascada hier….. maar zie weinig voorsteltopics met Cascada?!
Maar goed…….Nadat we 3 jaar lang eigenlijk al HEEL graag willen…… maar niet “konden” zullen we maar zeggen, is het nu eindelijk TOCH zo ver!!!!!
We hebben al een aantal jaren onze Astra TwinTop, voor info, zie het topic HIER.
Deze auto zijn wij nog steeds heel blij mee, het blijft een HEERLIJKE auto….. en hebben hier al die jaren nooit spijt van gehad en met heeeeeeel veel plezier in rondgereden.maar sinds de cascada leverbaar is kijken wij al met 1 oog richting deze super mooie opel cabrio……….
Destijds de keuze gemaakt voor een hardtop cabrio (de twintop) omdat wij dachten dat dit beter geisoleerd is etc. Maar….. niets is tegenwoordig minder waar.Wij hadden ook nog een Classic Mini Cooper, maar deze werd niet gebruikt. Nu we deze verkocht hebben ging het TOCH weer kriebelen….. en zijn we toch weer gaan kijken naar een Cascada!
En we hebben er 1 gevonden hoor…. helemaal naar onze zin
Prachtige kleuren combi, en gewoon compleet uitgerustHet is geworden de Opel Cascada 1.6 turbo (170pk) turbo S&S uitvoering.
Hij is van 2013, heeft de “gevreesde” m32 bak en had ook het lager probleem, maar is ondertussen al voorzien van de v2 lagers en dus zal deze probleemloos blijven draaien.Toch maar gekozen voor de 1.6 ipv de 1.4
De 1.4 rijdt prima hoor, echt wel. Maar je merkt dat er toch echt wel veel van het motortje wordt gevraagd. De 1.6 rijd merkbaar soepeler en het verschil in vermogen is echt goed voelbaar.De Cascada is voorzien van alle normale opties zoals cruise control, climate control etc etc. Zit ook een afneembare trekhaak onder trouwens.
Heeft zwart lederen bekleding (geperforeerd leer) met stoelverwarming. Helaas geen stoelventilatie, maar dit kan alleen bij de versie met volledig electrische stoelen….en ik vind handmatig toch wat fijner (gezien de snelheid van bewegen, wij moeten vaak op de achterbank zijn ivm Mika natuurlijk).Wel heeft de auto Xenon (dit was een eis van mij, stoelverwarming een eis van het vrouwtje) met de AFL lampen natuurlijk Xenon is gewoon een must, en AFL is toch wel lekker hoor! (heb ik in de Skoda Superb die we ook rijden, ook zitten)
Aanstaande vrijdag, 24 augustus om 20:00 uur wordt de auto afgeleverd, en zal onze ATT bij de dealer achtergelaten worden als inruil.
Aan de ene kant vinden we het wel jammer dat de ATT weg gaat, want (nogmaals) het is een TOP auto….. maar de Cascada rijdt gewoon lekkerder, en is in onze ogen ook mooier!!!!!
Nog even wat foto’s die ik van de dealer heb gekregen:
na vrijdag zal ik natuurlijk zelf foto’s maken, en hier bijhouden wat en hoe aan onze nieuwe Opel Cabrio.
Ik wil op korte termijn ook in deze auto One-Touch dakbediening inbouwen zoals ik bij de ATT had gedaan. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe de knop nu werkt (Maxieieieieieie!!!!)Ook zit ik er over te denken de motor te laten chiptunen naar ongeveer 200 PK.
Uiteraard zijn er ook redenen te noemen om hem helemaal origineel te houden…… maar toch……Verder zag ik een niet al te dure android unit voor deze auto die ik wel mooi vind, maar och, …. dat is er bij de ATT ook nooit van gekomen hihihihi
Ook eens kijken of de navi kaarten makkelijk te updaten zijn
Buiten bovenstaande dingen zou ik even niet weten wat ik aan de auto zou moeten/willen veranderen……
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 20 augustus 2018 om 12:29 #45968Anoniem- Topics: 2550
he Bert veel plezier van je Cascada! Ziet er goed uit hoop nog op veel mooi weer voor jou en ook mij en de rest, heb gevoel dat ik nu al 3 maanden met dak openrij wat een fijne zomer mijn Cascada heeft
veel lol opgeleverd dit jaar blij dat ik in februari de knoop heb doorgehakt.maandag 20 augustus 2018 om 12:35 #45969Bedankt Hans!
Hopen idd dat er nog wat mooie open dagen aan komenGelukkig hebben wij met de ATT ook flink kunnen genieten de afgelopen tijd!!! Al hadden we hem tijdens onze 2 weken vakantie niet mee…. (ivm ruimte die we nodig hebben om spullen mee te nemen).
We hopen erg lang van deze auto te kunnen genieten!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 20 augustus 2018 om 14:15 #45991Anoniem- Topics: 2550
Prachtige wagen Pieter, helemaal mijn smaak ook. Alhoewel je dat niet voor het zeggen hebt tweedehands.
Dan moet je geluk hebben.Kom zeker je wagen nog bewonderen.
maandag 20 augustus 2018 om 14:36 #45992Ziet er mooi uit Pieter, aparte kleur combinatie, heel mooi. ik heb dat nog niet eerder gezien.
Veel plezier met je Cascada en geniet er van.maandag 20 augustus 2018 om 15:43 #45993Thanks max en armand!
ja die kleuren combi had ik ook nog niet gezien…. vonden hem zelf ook echt heel mooikan niet wachten tot ik em heb :P hihi
Dat geluk hebben klopt max, vandaar dat we nu toch maar de stap hebben genomen (nu het kon)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 20 augustus 2018 om 22:33 #46029Anoniem- Topics: 2550
Heb op marktplaats nav kaartje 2017/18 gekocht voor 45 incl waarschuwing flitspalen als jij een navi 900 hebt.
dinsdag 21 augustus 2018 om 00:11 #46039Oh thanks voor de tip hans!
Er zit idd een navi900 in!Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 21 augustus 2018 om 20:38 #46119Mooie auto. Mooier dan een audi. Maar zit er bij een cascade ook een hipersprut onderstel onder?. Ik heb het waarschijnlijk verkeerd gespeld. En badbert zei ik heb m’n leren stoelen een beurt gegeven. Welk spul gebruik je? En zit zelf nu bij het como meer
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:40 #46122Idd hyperstrut ja!
Ik heb hg leder spul gebruikt. Dat adviseerde mijn interieur mannetje (maakt bekleding)
Dat is 4 in 1, maakt schoon ook en het wordt mooi soepel (en dat verschil voel je wel!)Veel plezier daar!!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 21 augustus 2018 om 21:14 #46124Dankjewel. Heb je een foto? Haha
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:31 #46127Michel, pracht foto en fijne vakantie hoor.
Dat is zeker wel genieten hé.
Groetjes, Leen.dinsdag 21 augustus 2018 om 22:10 #46130dit spul is het
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 21 augustus 2018 om 22:35 #46133Anoniem- Topics: 2550
Lijkt mij ook perfect spul.
dinsdag 21 augustus 2018 om 23:48 #46136HG,doet wat het beloofd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.