TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › 3 lx gong , dak blijft dicht , kabelbreuk
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door Robcat123.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 12 augustus 2023 om 14:54 #158189
… nou zie je maar weer dat ik maar wat aanklooi :-) ….
het is alleen maar gelukt om die cilinders een klein stukje omhoog te duwen … voor de rest ziek ik geen mogelijkheid om er een schroevendraaier onder te krijgen en als hefboom te gebruiken …. of doe ik wat verkeerd ?
ik neem aan dat ze nog een heel stuk omhoog moeten ?
is er een makkelijkere manier om dit voor elkaar te krijgen ?
Ik heb voor nu de 2 stekkers van dak ECU er af gehaald waardoor de kofferbak inderdaad weer werkt ….
alleen was ik best wel gewend om met alle 4 de ramen tegelijk open te rijden maar het knopje hiervoor werkt nu ook niet meer …
… was het echt nodig om alle 2 de stekkers er af te halen of is is misschien een mogelijkheid er 1 op te laten om en de kofferbak te laten werken maar ook het knopje voor de 4 ramen tegelijk ….
zondag 13 augustus 2023 om 15:19 #158197…. l
aat ik maar beginnen dat ik uiteindelijk toch voor elkaar heb gekregen om alles weer te laten werken zoals ik het wil …
gisteren nog even filmpje gekeken van 2 duitsers op Youtube ..
weet niet of het mag hier maar hierbij de link:
https://youtu.be/9f-gLQbE52g…
dus vandaag vol goede moed met de lange inbus geprobeerd om de 2 cilinders in de kofferbak nog hoger te krijgen maar helaas …. daar zat geen beweging meer in
voor zekerheid 2 connectors van dak ECU weer aangesloten en gecontoleerd of cilinders misschien al goed stonden maar helaas ging kofferbak nog steeds niet open op normmale manier en measure blocks nog steeds niet goed ….
om te kijken of ik misschien 1 van de 2 connectors er op kon laten zodat dan misschien m;n knopje voor alle 4 de ramen het ook zoi doen helaas ook geen resultaat …. beide connectors geprobeerd maar om ramen te laten werken moeren ze dus beide aangesloten zijn …
Op moment dat ik het eigenlijk wilde opgeven en dacht … dan de dak ecu maar niet aangesloten en doe ik voortaan m’n ramen wel 1 voor 1 …. gaat in ieder geval wel de kofferbak open en heb ik geen dong dong dong tijdens het rijden :-) …
toch nog laatste gedachte uitproberen ….
dak ecu weer aangesloten … bekleding kofferbak even teruggezet om rolgordijn op plaats te zetten …. accu weer aangesloten ennnnn …. schakelaar om dak te sluiten ingedrukt …. geen “gong gong gong” maar meer geluid alsof alles op zijn plaats schoot en laatste fase van sluiten werd afgemaakt….
dat bleek ook zo te zijn …. alles werkt weer zoals het hoort …. het lijkt erop dat ik de bedrading dus ook goed heb gerepareerd met de soldeerverbindingen ….
nog even opnieuw uitgelezen en inderdaad geen foutcodes en ook de measure blocks staan weer allemaal zoals het hoort volgens mij …
tussendoor zijn de remblokken rondom inmiddels ook gedaan en nu alleen nog nieuwe banden erop en dan heel snel naar de keuring met dat ding :-)
Attachments:maandag 14 augustus 2023 om 12:34 #158198sorry voor de wat latere reactie, maar ik ben op vakantie dus zit niet elke dag op het forum.
even wat andwoorden: Ja die easyload is hetzelfde.
ja je kunt er een veertje in stoppen en afdekken, maar je kunt het tonnetje er ook helemaal uit halen (hebben meer mensen gedaan).
Let dan wel op dat je de easy load dus niet kunt gebruiken!! Maar dat lijkt me geen probleem.De kabels die je gesoldeerd hebt, dicht bij de rest van de draadboom zeg maar, daar moeten ze wat meer ruimte hebben, want daar zit de meeste beweging.
Nu denk ik dat ze niet zo vast zitten getaped dat ze evt niet schuiven door de tape hoor, dus dat komt wel goed.Ik wilde al zeggen dat de cilinders net wat verder naar boven moesten, maar dat heb je nu gedaan.
Dan kan het nog zo zijn dat de kofferbak nog NET niet goed IN de grendels is gevallen, en dat is denk ik ook het geval geweest, dan worden de sensoren die er in zitten NET niet gemaakt…. die zijn soms heel erg kritisch, ik buig het armpje wat er op zit vaak ook net wat verder open dat ze wat eerder gemaakt wordenje bent goed bezig, zo leer je wel veel van je auto natuurlijk!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 14 augustus 2023 om 13:41 #158202… haha , ja inderdaad leer je op deze manier wat van je auto …
maar even puur uit nieuwsgierigheid … zou het er uit halen van het tonnetje van de easyload dan niet dezelfde storing moeten geven als dat deze alleen verschuift bij het kantelen ?
… inderdaad heb ik de kabels vrij ruim gehouden en ook niet zo strak vastgezet zodat deze nog heen en weer kunnen bewegen …
voor nu alvast bedankt voor alle antwoorden en …. nog een hele fijne vakantie !
dinsdag 15 augustus 2023 om 12:28 #158208Goed bezig geweest …
M.b.t. de easy load. Zelf vind ik hem erg praktisch, maar ik parkeer de auto ook geregeld met het dak open als ik wat boodschappen ga doen.
(Heeft wel een tijd geduurd, 2 jaar of zo, voordat die eindelijk werkend was, maar dat is een ander en lang verhaal met veel hulp van anderen )
Hopelijk ga die nu snel door de apk heen.. Zal wel opletten of ik hem zie rijden een keer, woon in Spijkenisse namelijk
dinsdag 15 augustus 2023 om 18:05 #158213haha oke , ik hoor je wel toeteren dan …
eerlijk gezegd heb ik de Easy load 1 keer gebruikt , dak ging toen netjes een stuk omhoog maar …. erna niet meer naar beneden ….. toen erachter gekomen dat veertje en afdekkapje niet meer aanwezig waren …. toen nog met een pennetje het tonnetje naar beneden gedaan, m’n vinger erop gehouden en easyload knop weer ingedrukt waarna dak gewoon weer netjes in de kofferbak zakte.en deze gewoon weer kunnen sluiten ….
hierna eigenlijk gedacht … gebruik ik de easyload toch niet meer en het dak regelmatig open en dicht gedaan zonder dat er een veertje of afdekkapje op de easyload sensor zat …
eigenlijk nooit problemen opgeleverd dus stond er eigenlijk nu wel van te kijken dat verschuiven van het tonnetje toch problemen kan opleveren …
afijn …. ik zet er toch maar een veertje in en nog ff kijken hoe ik het ga afdekken
ik weet alleen niet of ik zo’n geduldig type als jij bent want … denk niet dat ik 2 jaar ga proberen om dat werkend te krijgen …. ik doe wel geen boodschappen met dak open :-)
succes verder en bedankt voor berichtje
dinsdag 15 augustus 2023 om 19:51 #158215Mocht ik je een keer tegenkomen bij een tour, vraag me maar ff dan…
woensdag 16 augustus 2023 om 19:50 #158220het tonnetje zit de “magneet” in die de hall sensor bedient.
Hij meet alleen de stand “bovenin” dus als het dak er tegen drukt. ONderin meet hij niets.Je kunt deze er dus gerust uit halen, dit is in jouw geval dus zelfs beter
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 30 augustus 2023 om 00:32 #158343okay ….. rondom nieuwe remblokken … 4 nieuwe all weather Hancooks … 2 veren en 2 schokbrekers achter
…. maar hij mag weer ff meewoensdag 30 augustus 2023 om 01:28 #158345Precies op tijd om weer lekker van de zon te genieten
woensdag 30 augustus 2023 om 09:16 #158350top! Kan er weer een jaar tegen!!!
en euh, niels…. welke zon?
Hier spoel je wegTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 1 september 2023 om 01:12 #158369Hahah … jah , mocht die zon nog komen dan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.