TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › water in de att
- Dit onderwerp bevat 62 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 9 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 27 februari 2021 om 15:06 #140348
Kan je wel doen. Maar je trekt ze makkelijk los. Bij het kuipje zeg maar zit een soort van tyrap maar die kun je hergebruiken daar past een tuinslang in. Ik heb het wel gedaan. Slang zit vast met plastic klem bij je raam. Die kan je hergebruiken. Dan halverwege zit er wel een tyrap om je slang. Die zit vast aan een beugel. Daar moet je wel ff een nieuwe tyrap scoren. En dan met een rubberen uiteinde zit ie in je carrosserie vast. Is een leuk projectje omdat in de lente zon te doen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
zaterdag 27 februari 2021 om 15:06 #140379Kan je wel doen. Maar je trekt ze makkelijk los. Bij het kuipje zeg maar zit een soort van tyrap maar die kun je hergebruiken daar past een tuinslang in. Ik heb het wel gedaan. Slang zit vast met plastic klem bij je raam. Die kan je hergebruiken. Dan halverwege zit er wel een tyrap om je slang. Die zit vast aan een beugel. Daar moet je wel ff een nieuwe tyrap scoren. En dan met een rubberen uiteinde zit ie in je carrosserie vast. Is een leuk projectje omdat in de lente zon te doen.
dinsdag 25 mei 2021 om 21:11 #149638Zo te horen heb ik water in de dorpel aan de passagierskant…
Klopt het dat er aan de onderkant gaten moeten zitten om het water weg te laten lopen? Het is nu te nat om er ff onder te kruipen, maar dan weet ik al waar ik moet zoeken. Ik gok dat er dan een verstopping zit namelijk..
En ja, dan ook maar meteen even de slangen doorspoelen, zoals Michel heeft gedaan.
Gezien hoe het klotst (is sinds een dag of 2), lijkt
woensdag 26 mei 2021 om 12:08 #149641Klinkt inderdaad als verstopte dorpelafvoergaatjes…
Is wel leuk als je ze doorprikt, staat je auto tien minuten te piesen…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
woensdag 26 mei 2021 om 12:15 #149642Thanks… Weet ik waar ik moet gaan zoeken…
En inderdaad, ik denk dat er een leuke hoeveelheid uit gaat komen, als ik het zo hoor klotsen..
Ff oude kleren aantrekken wanneer ik er aan begin. Ik denk morgen, we moeten dadelijk ff weg en weer is nog niet te jofel om op mijn gemak bij de auto te liggen
woensdag 26 mei 2021 om 20:06 #149650Als je al dat water hoort klotsen. Dan hoop ik dat er wel een wc in de buurt is.. Anders houd je het ook niet droog.
woensdag 26 mei 2021 om 21:00 #149652Ik heb daar gelukkig geen last van, maar vriendin wel… Vandaag dus ook maar ff de radio wat harder gezet, zodat ze het niet hoorde..
zaterdag 27 november 2021 om 13:25 #151509Helaas heb ik ook een WTT, Water TwinTop.
Heb op 2 punten een uitdaging, achter de bijrijdersstoel een natte vloer en in de kofferbak een plaatselijk binnenbad.
Bijrijdersstoel: Hier heb ik het dak wat strakker gezet met wat hulp van het forum en dat lijkt vooralsnog niet slechter te worden, maar was nog erg vochtig. Dit ga ik nog even opvolgen en kijken wat er dan ontstaat.
Mbt de kofferbak, daar heb ik vanmorgen de plug uit de bodem getrokken en 2 cm water uit laten lopen. Ik heb de liner en de tussenplank er maar niet meer inzitten, zodat ik makkelijk kan zien of het nat is of niet.
Wat opvalt is dat beide afvoer goten wel werken, als het regent of de tuinslang erop gaat stroomt het aan beide kanten prima weg met een mooi straaltje, dus daar lijkt het niet vandaan te komen. De kofferbak zelf stond in eerste instantie scheef en die heb ik wat recht kunnen stellen, maar dicht is hij helaas nog steeds niet. Heb momenteel geen idee meer waar ik het zoeken moet..Iemand nog wat tips wat ik na kan gaan om het binnenbad droog te leggen?
zaterdag 27 november 2021 om 13:34 #151510De runners bij je ramen. En de rubbers van je kofferbak. En vooral de rubbers bij je achterste stijl. Daar komt ook een hoop rubber bijelkaar. Goed invetten. En kijk ook bij je achterlichten daar zitten plastic pinnetjes in je carrosserie. Daar moeten rubbers in zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
zaterdag 27 november 2021 om 15:05 #151513Is er een specifiek vet wat goed werkt?
zaterdag 27 november 2021 om 15:42 #151514Ik heb in het topic over de rubbertjes een foto staan van het spul wat perfect werkt.
Heb je achter je stoelen ook nog lekkage vanuit het dak nadat je het voorste dakpaneel hebt afgesteld??
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 27 november 2021 om 17:34 #151516Denk dat het achter de stoel beter is, maar de vloer was nog nat, dus dat moet er eerst helemaal uit.
Ik ben aan het zoeken naar het vet en kom uit op:
Innotec Rubber Care stick –> Niet bij normale shops te koop
Valma Rubber Care stick –> Niet bij normale shops te koop of zelfs helemaal nietKom nu deze tegen:
Alternatieven zijn sprays, maar heb liever een normaal vet dan een spray schat ik zo in.
zondag 28 november 2021 om 22:44 #151520lees het topic over de rubbertjes maar even door….
https://www.twintop.be/index.php/kunena/ddngdslevns/37627-denken-jullie-allemaal-aan-de-rubbertjesTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 1 december 2021 om 23:42 #151524Heb nu de Valma spray gehaald bij de bouwmarkt. Hopelijk van het weekend goed genoeg weer om eens schoon te maken en sprayen.
donderdag 2 december 2021 om 12:15 #151525kun je een foto posten en ook laten weten hoe dit ervaren wordt? En ook watvoor laag het op de rubbers achter laat?
Wij zijn altijd op zoek naar goede producten om te gebruiken natuurlijk!!!!
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.