TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › Voorstellen Daniel aka NLDLS / ATT
- Dit onderwerp bevat 117 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Sabendekids.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 10 februari 2022 om 12:41 #151959
Ja jammer dat het niet om de hoek is. Is gewoon even 360 km heen en weer :D.
Dat schuim wat ik aangebracht heb is helemaal verzadigd met water zag ik vanmorgen en nog minstens net zo lek. Wellicht dus niet het rubber maar een ander point of entry. Heb al eens onder de rubbers gekeken en daar is alles wel netjes in takt. Zou het dan toch komend door de aanrijding die hij gehad heeft.
donderdag 10 februari 2022 om 12:42 #151960nou Michel, straks ga ik blozen :P hihi
Maar zoals eerder gezegd, er zijn rubbers die echt niet best zijn, ik zou die eerst even vervangen en kijken wat het doet.
Als het dan nog lekt, dan kruip ik wel in de kofferbak hahahahaha
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 10 februari 2022 om 12:54 #151961Ja jammer dat het niet om de hoek is. Is gewoon even 360 km heen en weer :D.
Dat schuim wat ik aangebracht heb is helemaal verzadigd met water zag ik vanmorgen en nog minstens net zo lek. Wellicht dus niet het rubber maar een ander point of entry. Heb al eens onder de rubbers gekeken en daar is alles wel netjes in takt. Zou het dan toch komend door de aanrijding die hij gehad heeft.
Ik denk niet dat dit zomaar door de aanrijding komt, maar gewoon slecht sluitende rubbers…. dit kan gewoon niet anders
als het schuim verzadigd is met water (en dus daadwerkelijk water opneemt) dan laat het ook water door en is het geen goede oplossing, dan moet je ander materiaal plakkenTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 10 februari 2022 om 14:18 #151962Ik heb het schuim er weer uitgetrokken. Zou iets van een siliconen strip moeten hebben die goed in de rubbers duwt inderdaad.
Moet bekennen dat ik met een schuin oog wel verder aan het kijken ben, dus als iemand behoefte heeft ;)…
Ik ga binnenkort met een andere baan beginnen en ga dan weer met eigen vervoer en ga dan met name motor rijden, dus cabrio is dan wat dubbel voor dagelijks gebruik. Kan prima en zou het ook prima willen / kunnen, maar de noodzaak die hij nu heeft als 2e / fun auto is dan minder het geval.donderdag 10 februari 2022 om 14:36 #151963Lekker erbij houden de cabrio!!!!!
ik heb hier een lease bak, motor en cabrio……. gewoon blijven houden
Onze cabrio staat ook meer stil dan dat hij rijdt hoor….. (zeker in de winter)Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 10 februari 2022 om 18:04 #151966Denk dat ik het gevonden heb…..
C-Stijl rubber die buitenom via de onderkant van het raam loopt. Had nog eens water over de kofferbak gegooid en klep gelijk open, zag daar wat druppels. Dak half open gezet en naar de hoek onderin gekeken. Zag daar kit zitten wat mogelijk niet volledig dicht was. Nog een keer getest en wederom druppels onder in de hoek.
Rubber verwijderd, alles schoon gemaakt, en opnieuw gekit. Staat nu te drogen.Zie onderstaand foto zonder kit en zoals het nu staat te drogen.
donderdag 10 februari 2022 om 19:02 #151967Potverdikke, als dat het toch eens is…. Kun je toch lekker Cabrio blijven rijden
Leuk om dit verhaal zo te volgen mannen.
donderdag 10 februari 2022 om 19:03 #151968Duidelijk verhaal……
dat hoort inderdaad dicht te zijn (zoals nu op de foto met kit)Ik twijfel even of de rest wel open moet zijn wat je nog op de foto ziet.
Het lijkt er wel op alsof er gesneden is in die rubbers?!wellicht toch een goed idee om op de sloop een att te zoeken met goede rubbers, en die compleet over te zetten?
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 10 februari 2022 om 19:06 #151969Inderdaad als dit werkt of als het nu ontzettend minder is, dan weet ik welk rubber vervangen moet worden
donderdag 10 februari 2022 om 19:16 #151970Toch moeilijk om zo remote dit soort dingen te spotten hoor…
als ik de auto in het echt had gezien, dan was dit gelijk opgevallen.maaarrrrrrr, goed gevonden!
Nu hopen dat de lekkage weg isTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 10 februari 2022 om 22:27 #151972Net dak weer dicht gedaan en toch maar ff een testje gedaan.. NIET DICHT.
Weer even gekeken waar het komt, maar het komt dus NIET over het rubber van de kofferbak heen, het komt tussen het rubber van de C-stijl door. Het rubber wat aan de onderkant van de C stijl zit, daar drupt hij tussendoor. Hoort dit rubber erin gelijmd te zitten? Wellicht is die lijmlaag of vulling wat vergaan waardoor er ruimte is gekomen voor het water.donderdag 10 februari 2022 om 22:45 #151973Ik heb je foto bekeken. Het lijkt wel dat ze gewoon rubbers hebben gebruikt van een portier..
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
donderdag 10 februari 2022 om 23:26 #151974Denk het niet. Want er zit wel zo een pees in die precies in het volgende deel valt. Zou wel gek zijn als dat precies zo past / overeenkomt.
Maar water blijkt dus onder de C-stijl vandaan te komen, tussen het c-stijl en het rubber door drupt het naar binnen.
vrijdag 11 februari 2022 om 02:54 #151976Alles goed nakijken. Ik heb het ook een natte kofferbak gehad
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
vrijdag 11 februari 2022 om 09:04 #151977Ik ga dit rubber er van het weekend maar in kitten. Kijken of dat de oplossing is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.