TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › Voorstellen Daniel aka NLDLS / ATT
- Dit onderwerp bevat 117 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Sabendekids.
-
AuteurBerichten
-
maandag 13 december 2021 om 11:55 #151602
Dat kan oud vocht zijn aan de dakbekleding, of het dak staat nog net niet goed afgesteld.
Kan ook zijn dat het scharnier niet strak genoeg gespannen staat!Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 18 december 2021 om 01:52 #151620Van de week toch maar ff kijken hoe het met het vocht zat. De vochtvreter zelf was compleet leeg! was wel fijn om te zien. Beide auto matjes zie ik niets aan.. Lijkt dus wel dicht te worden nu. Kofferbak zaten wel druppels in, maar ik heb de bak er nog steeds niet in liggen en de tussenbodem ook nog niet. Dus kan vocht er makkelijk uithalen steeds.
maandag 20 december 2021 om 11:54 #151643Kijk, dat klinkt goed!!
Druppels in de kofferbak ga je bijven houden.
Dit komt doordat de kofferbak niet bekleed is en daar vormt zeer makkelijk condens met deze weersomstandigheden……Zo lang er geen laag water in staat, is dat prima!
told you so….. hahahahah
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 20 december 2021 om 16:47 #151652Welkom hier nog een 1 lelystad ik heb nog niet zien rijden mooie auto velgen staan hem heel goed
maandag 20 december 2021 om 21:45 #151653Ja ben er blij mee dat hij nu wel droog lijkt in de cabine.. Kofferbak moet ik nog wel ff verder mee, want daar komt nog wel goed vocht in hoor. Het is nat onder de bekleding links en zag ook weer lichte schimmel op de bekleding.
Maar goed, stap voor stap. Eerst vocht aanpakken, dan moet ik nog eens naar de ophanging links voor kijken (maakt bijgeluid).
@Tico leuk uit dezelfde stad. Ik rijd met name ‘s avonds / weekend met de astra. Rest van de week met de bedrijfswagen. Wellicht met een volgende toer kennismaken.maandag 20 december 2021 om 22:28 #151655Zeker met een volgende toer meedoen. Je zou bij je koffer kunnen kijken of je rubber goed aansluiten ik heb dit ook gehad en mijn koffer moest iets afgesteld worden en probleem was weg
maandag 20 december 2021 om 22:29 #151656Je moet is gaan kijken bij je achterbumper als je die eraf haalt zitten daar lamellen die zorgen dat alles ventileert.
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
zaterdag 1 januari 2022 om 17:50 #151688Even een korte vocht update:
Cabine lijkt toch wel echt droog te zijn nu. Ik heb er een gewone vochtvreter en 2 auto vochtvreters in liggen en allen pakken nog geen vocht over de afgelopen weken heen.
Ik zie nog wel wat vocht aan de binnenzijde van de achterruit, maar dat zal o.a. ook komen door weinig gebruik.De kofferbak daarentegen heeft echt nog wel aandacht nodig. Net ff gekeken en daar lag alsnog weer een plas water in en schimmel staat op bekleding. Ik zal eens kijken of ik de bumper eraf kan krijgen en naar de kanalen kan kijken want dit is wel hopeloos zo.
Overigens valt het me op dat het vet wat ik gebruik wat tegen lijkt te vallen. Het slaat nu wit uit en voelt droog en korrelig.. Moet maar even naar ander vet gaan kijken.
zaterdag 1 januari 2022 om 18:24 #151689Vocht krijg je ook als je vaak met de airco aan rijd. En je ramen ontvetten met goeie ramen reinigers en niet ramen reinigers of met spuitbussen zoals glassex!.bv spiritus is goed. Wel goed ventileren!! aub,. maar kijk ook ff of je interieur filter schoon is. Of ie ook droog is. De interieur filter zit achter je dashboard kastje.
zondag 2 januari 2022 om 17:31 #151695Vanmorgen maar eens de bumper eraf gehaald en verder gekeken. Wat valt op: Auto heeft links achter schade gehad.
Carrosserie rechts (netjes)
Carrosserie links (schade)
Het viel me al op doordat de beugels van de bumper allemaal kapot waren onder de achterlamp, maar daaronder zit dus nog meer schade. Verder geen roest te zien dus dat lijkt mee te vallen.
Verder heb ik de binnen bekleding links en tegen de achterbank aan verwijderd. Er lag een flinke plas links tegen de zijkant, dat is nu droog. Ik vermoed sterk dat ik de vorige keer de afvoer slangen niet goed heb teruggeplaatst omdat dit veel lastiger ging dan ik de vorige keer (op de tast) moeite heb moeten doen. Heb nu de bekleding eraf gelaten om dit eens te volgen. Omdat ik wel het dak wil kunnen bedienen heb ik een magneet op de net sensor gezet zodat hij denkt dat het net dicht zit.
Verder zag ik links en rechts aan de zijkanten een soort van ventilatie roosters, iemand enig idee waar deze voor dienen?
zondag 2 januari 2022 om 19:53 #151696Dat is de ventilatie voor je kofferbak.
maandag 3 januari 2022 om 20:32 #151703Nu 24 uur verder en de achterbak weer volledig onder het water. Met name links achter tegen de achterlichten aan staat het vol water en dat heb ik gister helemaal droog gemaakt. Begin er zo langzaamaan wel wat hoop in te verliezen eigenlijk.. Hopelijk is het te vinden waar dit vandaan komt.
Gaat met name om het stukje achter het schotje van deze foto. Lijkt dus toch onder de kofferbak oid vandaan te komen, de afvoer slangen werken zo te zien wel gewoon goed.
dinsdag 4 januari 2022 om 12:01 #151706Beste Daniel,
lijkt me toch het beste om jezelf (of een ander) met een zaklamp op te sluiten in de kofferbak
dan de boel even met de tuinslang te laten besproeien.
gezien de hoeveelheid water zal het snel duidelijk zijn waar het vandaan komt.dinsdag 4 januari 2022 om 12:32 #151707Ik was inderdaad van plan om zoon lief met zaklamp in de kofferbak te sturen. Van het weekend even doen.
dinsdag 4 januari 2022 om 15:29 #151708Kijk, is bij je achterlichten. Je hebt die eruit liggen. Je ziet bij licht units dat er plastic pinnen opzitten. Die in gaten van je auto komt. Daar moet wel een rubbertje in zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.