TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › Voorstellen Daniel aka NLDLS / ATT
- Dit onderwerp bevat 117 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door Sabendekids.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 20 november 2021 om 14:55 #151453
Vanuit het Opel-Forum.nl overgekomen naar dit forum specifiek vanwege mijn Astra TwinTop.
Ik zal me even kort voorstellen, Daniel, 34 jaar, kids, baan etc en naast mijn zakelijke auto waar ik geen bijtelling over betaal wilde ik graag prive een leuke auto omdat mijn vrouw al met een gezins auto rijdt (Ford Galaxy). Ik heb al heel wat opels gehad in het verleden dus de TwinTop was er zeker eentje die nog op mijn wensenlijst stond.
Opels tot heden:
99 Astra G Caravan 2.0 DI Club – Lichtblauw
02 Astra G 5drs hatchback 1.6 16V sport – Zilver
16 Astra Sportswagon 1.6 CDTI Innovation – Wit
en dan nu:
08 Astra TwinTop 1.6T Temptation – Donker antraciet grijs / blauwZakelijk rijd ik een heerlijke 2020 Volvo V60 R-Design in Fusion Red, maar de bijtelling was gewoon niet leuk dus heb die eruit gegooid en omdat ik echt fan ben van cabrio’s en veel voordelen zie in het TwinTop concept gekozen voor deze versie.
Bijzonderhden van deze TwinTop:
– 180k km gelopen
– 1.6 Turbo met 180 PK
– Volledig leer interieur met stoelverwarming voor
– Zwart afgewerkt dashboard
– Incl windscherm
– OEM radio vervangen voor losse DAB+ Pioneer –> BC werkt niet meer, moet ik nog aan werken
– 19 inch OPC velgen welke ik wil vervangen voor 17 inch LM velgen van Opel.Hij is nog niet helemaal perfect dus waar wordt nog aan gewerkt
– Mistlicht links voor geeft kortsluiting –> Nu afgekoppeld
– BC werkt nog niet, moet een module tussen komen
– 1 sleutel met AB (de rechte) en geen klapsleutel meer. Wel reserve sleutel zonder AB.
– Vocht in kofferbak en achter passagiers stoelVerder heb ik als hobby fietsen (MTB en Racefiets) en daarvoor heb ik een Saris Bones 2 drager op de kofferbak / bumper van de ATT zitten wat overigens echt prima werkt.
zaterdag 20 november 2021 om 15:15 #151454Leuk een nieuwe twintop rijder welkom heelveel plezier en open km gewenst hier kun je veel tips en tricks lezen die geld vriendelijk zijn. En een wijze tip ga niet naar de dealer
zondag 21 november 2021 om 12:44 #151456Welkom,
wens je veel zon en veilige kilometers
zondag 21 november 2021 om 14:31 #151464Welkom!
Veel veilige en open kilometers toegewenst…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zondag 21 november 2021 om 15:17 #151466Van mij ook een warm welkom op dit forum.
Gefeliciterd met je ATT.
In ieder geval veel dakloze km gewenst,Gr
Kees
zondag 21 november 2021 om 16:13 #151468Bedankt!.
Vanmorgen ff met de MTB weggeweest op de ATT en terug lekker met het dak open.. Kachel aan, stoel verwarming aan en lekker dakloos.. Kreeg wel wat vreemde blikken onderweg
zondag 21 november 2021 om 17:14 #151469Ja dat is jaloezie hahaha. Denk ik. Herkenbare blikken lekker doorrijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
maandag 22 november 2021 om 11:24 #151470Welkom hier!!!
Mooie att, en een 1.6 turbo! die zie je ook niet vaak!!!!
Waar kunnen we deze mooie spotten?
Die opc velgen zou ik juist houden hoor….. staan een stuk dikker als de standaard 17″ Wielen.
Mocht je er van af willen, dan hoor ik graag welke banden er rond liggen en in welke staat die zijn, zijn genoeg mensen die die velgen graag onder hun att schroeven!Vocht in de kofferbak en achter de stoel is 90% zeker weten de rubbers die onderhouden moeten worden.
Wellicht moet het voorste dakpaneel afgesteld worden, dat is ook vaak een dingetje!Heel veel plezier ervan!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 24 november 2021 om 21:38 #151489Ik woon in Lelystad, dus praktisch in de stad, maar op mooie dagen regio veluwe harderwijk, nunspeet etc. En idd ik dacht zelf eerst ook dat het een 1.6 was met 100 pk en had hem daarom ook overgeslagen totdat ik erachter kwam dat het een Turbo versie betrof.
Overigens nog steeds traag, maar trekt prima op.
OPC velgen zijn wel mooi, maar deze hebben wel wat stoeprandjes gezien, de banden die erop liggen zijn te smal (moet een maat breder) en de banden moeten rondom vervangen worden wat nogal erg kostbaar is op deze maat.
Heb het voorste dakpaneel nu inderdaad opnieuw afgesteld met behulp van jouw tips (we hadden al wat gemaild).
Het overtollig water heb ik er met een window Vac uit gezogen (half bakje vol), en ga het nu volgen of het opgelost is of weer terug komt.
woensdag 24 november 2021 om 22:22 #151490Je kan ook de rubberen strips bij je portieren eruit halen. En opnieuw erin lijmen. Zo’n rubber kan er maar op een manier erin. Dus voordat je er lijm opsmeert eerst ff oefenen. Omdat je de rubber in de lengte als een hotdog moet dicht knijpen.
donderdag 25 november 2021 om 12:29 #151491nou daniel, die 1.6t zou toch wel snel zat moeten zijn.
De att is natuurlijk wel een zware auto he…. dat wel. Maar wij hadden de 1.8 140pk en die was toch wel vlot genoeg!Michel, die rubbers hoeven eigenlijk nooit gelijmd te worden.
Als het daar lekt is het 9 vd 10 keer het voorste dakpaneel wat te hoog staat.
Met die rubbers opnieuw lijmen heb je geen last meer van lekkage, maar los je het eigenlijk niet opDaniel heeft van mij via mail een hoop tips gehad en is lekker bezig geweest.
Heb hem via het opel forum “ontmoet” en geholpen, en nu is hij ook hierTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 25 november 2021 om 19:51 #151504Ja ik had dat met mijn twintop last van. Waardoor het achter m’n stoelen nat was. Maar jij bent de expert. Ik heb toendertijd ook m’n twintopke verwend met vanalles.
zaterdag 4 december 2021 om 14:39 #151543Vanmorgen even bezig geweest met de rubbers
Om te beginnen heb ik van de week Valvoline Vaseline spray (zuur vrij) gehaald bij de Gamma.
Vanmorgen gestart met rondje rijden, droog rijden van het dak, daarna nog even alles droog gemaakt en dak half open gezet. Met warm water en een zachte doek alle rubbers schoongemaakt. Conclusie daarvan was vies water:
Daarna gestart met het invetten van de rubbers met deze spray:
Verder ook nog even gekeken of de mat achter de passagiersstoel droog was, maar ook dat was niet geval. Met de window vac vocht uit de mat gehaald en kwam aardig wat water uit.
Valt ook op de binnenkant van de kofferbak erg vochtig wordt, getuigd de binnenkant van de kofferbak
Benieuwd of de rubbers behandelen gaat helpen maar ik heb er op dit moment nog een hard hoofd in tbh…
Attachments:maandag 6 december 2021 om 11:29 #151550Die rubbers zien er weer netjes uit!
natte kofferklep is met dit weer helaas redelijk standaard bij een twintop….
tenzij je er elke dag mee rijd, en hij de tijd heeft om warm te worden, EN…. als de kofferbak al droog is om mee te beginnen…. anders verdampt het vocht en condenseert direct tegen het hele koude metaal!!!De rubbers zullen nu wel goed zijn, vermoed ik.
Nu moet je eerst zorgen dat alles droog is IN de auto. Bekleding enzo dus.
En dan kun je pos conclusies trekkenEr is nog geen twintop geweest die NIET waterdicht is geworden na wat werk hoor…. ook deze moet dat prima mee kunnen.
Maar die kofferklep, tjah, ik heb een tijdje een 2.0 turbo gehad die stond aan de straat in weer en wind, en die had dezelfde druppels aan de kofferklep. Daar werd niet vaak mee gereden of een kort stukje. Dan krijg je dat toch wel hoor. (zeker als je een keer in de regen alles open heb gehad zoals deuren/kofferklep)
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 12 december 2021 om 16:08 #151599Ik heb bij de Praxis speciale BISON Auto vochtvreters gekocht en die erin gegooid gister. Daarnaast ook een normale vochtvreter. Even kijken of er ik vocht uit kan trekken. Hij lijkt wel wat droger te worden. Maar ik heb ook nog het idee dat hij lekt tussen het eerste en tweede dakdeel aan de passagiers kant.
Dakbekleding voelt daar wat vochtig. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.