TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Alles over de Tigra TwinTop › Terug uit Sardinië
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 weken geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
woensdag 25 september 2024 om 12:26 #164570
Zoals beloofd hierbij een verslag van onze trip naar Sardinië met de TTT
Dinsdagnacht 2 september vertrokken wij rond 02:00 uur vanuit onze woonplaats Borne in Overijssel naar Kandersteg in Zwitserland.
Na een lekkere vlotte rit kwamen we daar rond 11:45 uur aan en konden we bijna gelijk de autotrein oprijden die ons naar Goppenstein zou brengen.
20 minuten later reden we de trein weer af en moesten we ongeveer een half uurtje rijden naar de volgende autotrein in Brig die in 20 minuten door de Simplon ging naar Iselle in Italië.
Helaas was deze net vertrokken en moesten we een poosje wachten op de volgende wat geen straf was omdat we mooi de tijd hadden voor een bak koffie en een broodje.
Uiteindelijk konden we de trein op en onderweg naar Italië.
Toen we de trein afreden was het 3 kwartier rijden naar onze eerste stop in Baveno aan Lagio Maggiore.De volgende dag was het wat bewolkt en regenachtig en besloten we naar Genua te rijden (omdat het daar beter weer zou zijn) waar we ‘s avonds op de boot naar Sardinië zouden gaan.
Onderweg knapte het weer flink op en konden we eindelijk de TTT gebruiken waar hij voor is gemaakt, open rijden
Maar helaas dachten de weergoden daar anders over en toen we Genua binnen reden vielen de eerste druppels al naar beneden.Om 17:45 uur konden we eindelijk inschepen op de ferry die ons naar Sardinië moest brengen en om 20:00 uur lieten we het vaste land van Italië achter ons.
Omdat er verder niet veel te beleven was aan boord buiten wat eten, drinken en rondkijken gingen we op tijd naar onze hut om wat uurtjes slaap in te halen.
Rond 05:30 uur werd er via de boordomroep gemeld dat we rond 07:00 uur aan zouden komen in Porto Torres op Sardinië en dat we konden ontbijten.
Na een behoorlijke chaos wat het uitrijden van de boot was reden we eindelijk de boot af, op naar ons eerste verblijf voor 6 nachten in Alghero.
Dit was een heerlijk rustig wat afgelegen hotel waar we lekker konden relaxen.
Na 6 nachten zijn we overgestoken naar de andere kant van het eiland, de plaats Orosei.We hebben mooie tochten gemaakt over een groot gedeelte van het eiland waarbij het weer ons niet altijd goed gezind was.
Vrij veel bewolking, af en toe een fikse regenbui en op een gegeven moment toen we iets hoger reden was het niet warmer dan 14 graden
Maar we hebben toch wel regelmatig “open” kunnen rijden en volop genoten van de omgeving en natuurlijk van de TTTDonderdagavond 19 september zijn we weer de boot opgereden (nu in Olbia) om de terugreis te maken naar Nederland.
Rond 08:00 uur de volgende ochtend reden we er weer af in Genua en de TomTom gaf aan dat we om 19:00 uur aan zouden komen in Borne.
Uiteraard was dit zonder stops en zonder oponthoud.
Nou dat oponthoud is er gekomen, 2 behoorlijk zware ongelukken in Duitsland met daardoor veel vertraging zorgde ervoor dat ik de auto om 23:30 uur voor onze deur parkeerde.
De 2e keer dat we de file indoken hebben we daarvan gelijk gebruik gemaakt om te gaan eten, wat kan een schnitzel met champignon roomsaus toch lekker zijnTerugkijkend hebben we weer een hele mooie reis gehad en heeft de TTT zich uitstekend gedragen zonder één enkel probleem, top auto hoor
Hier nog wat cijfertjes:
Kilometerstand vertrek: 181469
Kilometerstand aankomst: 185637
Gereden kilometers: 4168
Gem. verbruik 1 op 17Het verbruik verbaasde mij echt voor een auto uit 2007 met nu dan meer als 185.000 km.
En ik heb toch echt niet zuinig gereden, Duitse autobaan toch regelmatig 140, 150 gereden, best wel veel de airco aan omdat de kap gesloten moest blijven wegens neerslag maar het wel warm was en dan uiteraard ook nog open gereden wat ook de stroomlijn niet bevorderd.Overigens denk ik wel dat dit de laatste rit was naar Italië of één van de eilanden, 3 jaar achter elkaar is genoeg.
Maar zeg nooit nooitHopelijk heb ik jullie niet teveel verveeld met mijn verslag, hij was weer iets langer als de bedoeling was
Opel Tigra Twintop 1.4 Sport 2007
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ 2020woensdag 25 september 2024 om 13:32 #164571dat was zo te lezen een mooie reis!
Super om te lezen!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.