TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Tips & Trics › Opnieuw aanmelden raam-module.
- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
maandag 13 augustus 2018 om 15:02 #45357
Fijn dat je hier iets mee kunt, hopelijk werkt die net zo goed als de linker die ik heb ingebouwd.
Voor mijn interesse heb ik de oude module opengemaakt, ik zie namelijk geen eindschakelaars zitten, en naar de motor gaan maar twee draden, dat lijkt me de motorvoeding.
Je had het ook over een relais die vervangen moet worden, die heb ik nu uitgesoldeerd:
Gerede kans dat met het vervangen van deze EX2-2U1S relais deze module het ook weer doet?maandag 13 augustus 2018 om 15:02 #45359Fijn dat je hier iets mee kunt, hopelijk werkt die net zo goed als de linker die ik heb ingebouwd.
Voor mijn interesse heb ik de oude module opengemaakt, ik zie namelijk geen eindschakelaars zitten, en naar de motor gaan maar twee draden, dat lijkt me de motorvoeding.
Je had het ook over een relais die vervangen moet worden, die heb ik nu uitgesoldeerd:
Gerede kans dat met het vervangen van deze EX2-2U1S relais deze module het ook weer doet?maandag 13 augustus 2018 om 15:02 #45413Fijn dat je hier iets mee kunt, hopelijk werkt die net zo goed als de linker die ik heb ingebouwd.
Gerede kans dat met het vervangen van deze EX2-2U1S relais deze module het ook weer doet?maandag 13 augustus 2018 om 23:30 #45362Anoniem- Topics: 2550
Ja idd dat is de boosdoener dat relais. Daar zitten twee relais in eigenlijk. Ja die vervangen en klaar is kees.
Let op! Ik wil nog wel eens uitschieten met de soldeerbout. Dan raak je zo andere kleine delen op de print en is deze kapot.
Wat voor soldeerbout gebruik jij. Is erg netjes uitgesoldeerd.
maandag 13 augustus 2018 om 23:30 #45365Anoniem- Topics: 2550
Ja idd dat is de boosdoener dat relais. Daar zitten twee relais in eigenlijk. Ja die vervangen en klaar is kees.
Let op! Ik wil nog wel eens uitschieten met de soldeerbout. Dan raak je zo andere kleine delen op de print en is deze kapot.
maandag 13 augustus 2018 om 23:30 #45418Anoniem- Topics: 2550
dinsdag 14 augustus 2018 om 20:11 #45384Dank je, ik heb dit hier met een gewone 25W-220V bout gedaan en een tinzuiger, maar ik moet wel bekennen dat ik op mijn werk regelmatig oefen met een serieuze set.
Ik zal het relais vervangen, dan heb ik weer een goed raammechaniek liggen, als reserve.dinsdag 14 augustus 2018 om 20:11 #45385Dank je, ik heb dit hier met een gewone 25W-220V bout gedaan en een tinzuiger, maar ik moet wel bekennen dat ik op mijn werk regelmatig oefen met een serieuze set.
Ik zal het relais vervangen, dan heb ik weer een goed raammechaniek liggen, als reserve.dinsdag 14 augustus 2018 om 20:11 #45399Dank je, ik heb dit hier met een gewone 25W-220V bout gedaan en een tinzuiger, maar ik moet wel bekennen dat ik op mijn werk regelmatig oefen met een serieuze set.
Ik zal het relais vervangen, dan heb ik weer een goed raammechaniek liggen, als reserve.dinsdag 14 augustus 2018 om 20:11 #45434Dank je, ik heb dit hier met een gewone 25W-220V bout gedaan en een tinzuiger, maar ik moet wel bekennen dat ik op mijn werk regelmatig oefen met een serieuze set.
Ik zal het relais vervangen, dan heb ik weer een goed raammechaniek liggen, als reserve.vrijdag 3 juli 2020 om 14:16 #119678Nu is mijn rechter-mechaniek ook defect met hetzelfde probleem.
Ik had die oude linker nog liggen, met een nieuw relais erin. Daarvan nu de regelaar overgezet op het rechter mechaniek, maar het probleem blijft.
Omdat ik nog een tweede nieuw relais had, deze in de oude rechter elektronica ook vervangen, maar ook daarmee blijft het probleem.
Ik heb toch het idee dat het probleem verder op de print zit, maar waar?vrijdag 3 juli 2020 om 14:16 #119719Nu is mijn rechter-mechaniek ook defect met hetzelfde probleem.
Ik had die oude linker nog liggen, met een nieuw relais erin. Daarvan nu de regelaar overgezet op het rechter mechaniek, maar het probleem blijft.
Omdat ik nog een tweede nieuw relais had, deze in de oude rechter elektronica ook vervangen, maar ook daarmee blijft het probleem.
Ik heb toch het idee dat het probleem verder op de print zit, maar waar?vrijdag 3 juli 2020 om 14:16 #119722Nu is mijn rechter-mechaniek ook defect met hetzelfde probleem.
Ik heb toch het idee dat het probleem verder op de print zit, maar waar?vrijdag 3 juli 2020 om 14:16 #119784Nu is mijn rechter-mechaniek ook defect met hetzelfde probleem.
Ik heb toch het idee dat het probleem verder op de print zit, maar waar?vrijdag 3 juli 2020 om 18:55 #119688Nu heb ik spijt dat ik de rechter-set ook niet gelijk gekocht heb. Nu vragen ze tot €250,- tot €400,- voor een set!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.