TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Tips & Trics › Opnieuw aanmelden raam-module.
- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 23 januari 2016 om 22:29 #17733Anoniem
- Topics: 2550
Was afgelopen vrijdag bij Geert in Ermelo om zijn raam module opnieuw in te bouwen.
Zijn storing was dat de ‘softclose’ op de bestuurder raam niet meer werkte, ook bij het dak sluiten ging het raam niet meer dicht.
Wat normaal wel het geval hoort te zijn. Met mijn op com heb ik toen al gelezen dat er een einde contact niet binnen kwam in de dak module.Nu zijn goede tweedehands raam mechanisme erg duur via bv. E-bay. Geert heeft een goed gekocht via een sloop.
Op zich gaat het alleen om de vervanging van het raam module, dus niet om de gehele raam mechanisme.Foto raam-module, zit boven op de motor.
Wanneer je langere tijd de raam module losgekoppeld hebt dan moet deze opnieuw aangemeld worden. Of wanneer je een ‘nieuw’ / gebruikte raam module gaat inbouwen moet deze opnieuw aangemeld worden. Dit geld ook voor de Astra Twintop rijders.
Dit is de gebruiksaanwijzing stap voor stap om een raam module weer opnieuw aan te melden.
1- Op contact zetten
2- bestuurder deur openen.
3- nu met een schroevendraaier de deur vergrendelen. (dus deur open laten en de vergrendelklik op dicht zetten.)
4- Nu het dak ontgrendelen, twee haken voor.
5- Dan het dak opensturen, totdat het raam van passagier een stukje naar beneden gestuurd is. Stoppen met dak open bediening!
6- Dan 2 – 3 seconde wachten.
7- Dan met de binnen deur opener de deur weer ‘ontgrendelen’ (je hoort duidelijke klik)
8- Nu de bestuurder deur sluiten.
9- Het dak weer helemaal dicht- sturen.
10- Dan de klemmen voor er weer op.
11- Dan moet het raam aan de bestuurder zijde het weer doen op de knop.
12- Raam bestuurder zijde opnieuw kalibreren, helemaal naar boven(wachten op klik) en helemaal naar beneden(wachten op klik)
13- Dan werkt ook de ‘softclose’ weer op de ramen bij het openen van de deuren.Normaal gesproken moet je dat aanmelden met Tech II doen, maar met bovenstaande moet het ook lukken.
Bij Geert is het perfect gelukt, eindelijk na een jaar het probleem weer opgelost.
zondag 24 januari 2016 om 04:00 #17734Anoniem- Topics: 2550
Goede uitleg Max!
zondag 24 januari 2016 om 19:40 #17741werkt ook als je deze stekker moet loskoppelen
waarvoor nogmaals thnx max :P
zaterdag 25 juni 2016 om 22:46 #20122Anoniem- Topics: 2550
een aanvulling op het verwisselen/ loshalen van raammotoren, modules…….
het inleren / inlezen zoals in dit topic beschreven geldt ook als u de motoren en/of de modules los heeft gehad
om te vervangen of iets dergelijks.Zelf had ik de raammotoren en module’s los gehad(verwisseld) waarna ze het ineens niet meer deden en dacht dat ze kapot waren…..
ik was druk aan het drukken op alle knoppen naar boven en naar beneden… maar geen leven…..ik had niet alleen het contact moeten omdraaien maar ook de deuren dicht doen en de auto starten….
daarna op de knopjes drukken en zie daar………(ik had een andere motor en module aangesloten en waarschijnlijk herkent de computer die dan niet en moeten de deuren dicht en de motor gestart worden)
succes
zaterdag 25 juni 2016 om 22:46 #20203Anoniem- Topics: 2550
een aanvulling op het verwisselen/ loshalen van raammotoren, modules…….
het inleren / inlezen zoals in dit topic beschreven geldt ook als u de motoren en/of de modules los heeft gehad
om te vervangen of iets dergelijks.Zelf had ik de raammotoren en module’s los gehad(verwisseld) waarna ze het ineens niet meer deden en dacht dat ze kapot waren…..
ik was druk aan het drukken op alle knoppen naar boven en naar beneden… maar geen leven…..ik had niet alleen het contact moeten omdraaien maar ook de deuren dicht doen en de auto starten….
daarna op de knopjes drukken en zie daar………(ik had een andere motor en module aangesloten en waarschijnlijk herkent de computer die dan niet en moeten de deuren dicht en de motor gestart worden)
succes
donderdag 16 februari 2017 om 09:38 #24665Hoi Max,
Mijn raammodule hapert ook weer helaas. In december via de dealer alles opnieuw laten inregelen omdat het raam niet meer open ging en zover omhoog was gekomen dat zelfs de deur niet meer sloot.
Het probleem bleek een open contact vanuit de kofferruimte, identiek zoals ook bij het topic “softclose werkt niet” wordt besproken. Toen maar liefst 250 euro moeten aftikken….. niet blij dus.
De module staat nu in storing, waarschijnlijk het relais zoals jij in het topic hebt beschreven. Ik wil de module soort van resetten en alles daarna opnieuw inleren. Op die manier kan ik tijdelijk even vooruit. Ik vrees ervoor dat mijn raam weer zover naar boven komt, dat de deur weer niet meer sluit.
Hoe kan ik dit het beste doen? Accu loskoppelen en enige tijd wachten? Stekker in deur loskoppelen en enige tijd wachten. Daarna module opnieuw inleren, of heb jij andere tips om vooruit te kunnen.
Uteindelijk wil ik graag een afspraak maken om het relais te vervangen, maar ik zoek voor nu even een “noodoplossing”.
Groet,
Eric_TTT
donderdag 16 februari 2017 om 09:38 #24693Hoi Max,
Mijn raammodule hapert ook weer helaas. In december via de dealer alles opnieuw laten inregelen omdat het raam niet meer open ging en zover omhoog was gekomen dat zelfs de deur niet meer sloot.
Het probleem bleek een open contact vanuit de kofferruimte, identiek zoals ook bij het topic “softclose werkt niet” wordt besproken. Toen maar liefst 250 euro moeten aftikken….. niet blij dus.
De module staat nu in storing, waarschijnlijk het relais zoals jij in het topic hebt beschreven. Ik wil de module soort van resetten en alles daarna opnieuw inleren. Op die manier kan ik tijdelijk even vooruit. Ik vrees ervoor dat mijn raam weer zover naar boven komt, dat de deur weer niet meer sluit.
Hoe kan ik dit het beste doen? Accu loskoppelen en enige tijd wachten? Stekker in deur loskoppelen en enige tijd wachten. Daarna module opnieuw inleren, of heb jij andere tips om vooruit te kunnen.
Uteindelijk wil ik graag een afspraak maken om het relais te vervangen, maar ik zoek voor nu even een “noodoplossing”.
Groet,
Eric_TTT
donderdag 16 februari 2017 om 11:03 #24666Anoniem- Topics: 2550
Het antwoord van een open contact vanuit de koffer ruimte heeft niets met de slechte werking van een raam module te maken.
Ik zou voor nu het raam niet te ver naar boven brengen, zover dat het raam nog net onder de rubber gaat.
Als het relais defect is in de module valt er niets te resetten en moet er gewoon een nieuw relais in.
Ik heb die relais liggen, laat maar weten ok.donderdag 16 februari 2017 om 11:03 #24694Anoniem- Topics: 2550
Het antwoord van een open contact vanuit de koffer ruimte heeft niets met de slechte werking van een raam module te maken.
Ik zou voor nu het raam niet te ver naar boven brengen, zover dat het raam nog net onder de rubber gaat.
Als het relais defect is in de module valt er niets te resetten en moet er gewoon een nieuw relais in.
Ik heb die relais liggen, laat maar weten ok.donderdag 9 augustus 2018 om 14:16 #45182Ik had ook het probleem dat de soft-close niet meer werkte.
Heel lastig, bij het uitstappen eerst het raam een paar mm openen, zodat het raam net onder de dakrubber door open kan.
Na het lezen van dit bericht de accu losgegooid, procedure gevolgd, maakte allemaal niets uit.
Toen op de gok op een sloop een compleet raammechaniek gekocht voor €25,-.
(Het mechaniek voor de rechterkant hebben ze nog liggen klik op deze link)
Deze nu ingebouwd, procedure gevolgd en alles werkt!
Dank je wel Max.donderdag 9 augustus 2018 om 14:16 #45187Ik had ook het probleem dat de soft-close niet meer werkte.
Heel lastig, bij het uitstappen eerst het raam een paar mm openen, zodat het raam net onder de dakrubber door open kan.
Na het lezen van dit bericht de accu losgegooid, procedure gevolgd, maakte allemaal niets uit.
Dank je wel Max.donderdag 9 augustus 2018 om 14:16 #45278Ik had ook het probleem dat de soft-close niet meer werkte.
Dank je wel Max.donderdag 9 augustus 2018 om 19:43 #45212Anoniem- Topics: 2550
Heb die raam mechaniek net gekocht, is heel erg goedkoop namelijk. Op e.bay vragen ze zo 180 euro. :blink: :ohmy:
donderdag 9 augustus 2018 om 19:43 #45215Anoniem- Topics: 2550
Heb die raam mechaniek net gekocht, is heel erg goedkoop namelijk. Op e.bay vragen ze zo 180 euro. :blink: :ohmy:
donderdag 9 augustus 2018 om 19:43 #45294Anoniem- Topics: 2550
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.