TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › Nieuw avontuur
- Dit onderwerp bevat 126 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand, 2 weken geleden door Henri.
-
AuteurBerichten
-
maandag 17 mei 2021 om 11:27 #149552
Goedemorgen,
Wij zijn sinds gisteren eigenaar van een Astra Twintop.
We hebben al vijf jaar een Volvo C70 cabrio (2000) maar zijn een beetje klaar met de softtop. Behoorlijk herrie tijdens het rijden en met slecht weer vind ik het zonde dat die kap telkens zo nat wordt. In de winter staat deze auto daarom in de stalling.Dus al een tijdje aan het zoeken naar een cabrio met hardtop. O.a. gekeken naar de Peugeot 307CC, maar na wat zoeken naar informatie blijkt dat daar toch redelijk veel problemen mee zijn.
Daarom gaan zoeken naar een geschikte Astra Twintop. Drie dagen geleden kwam ik een mooie tegen. Had alleen wel een probleem. Het dak werkt niet. Ik had al veel op dit forum gelezen en begreep dat de meeste problemen met kabelbreuken te maken hebben. Dus naar de verkoper gereden. Was een flinke rit. Wij wonen in de buurt van Rotterdam en de Astra stond in Groningen. Dik twee en half uur enkele reis.
Daar aangekomen stond de auto al klaar. Kleur Pannacotta, als ik het goed heb. Na een proefrit en de auto zoveel mogelijk overal bekeken te hebben, toch nog getwijfeld.
Na wat belletjes naar vrienden van me, toch besloten om de Astra te kopen.
De lange rit terug naar huis alleen maar zitten genieten. Wat rijdt die auto goed. Veel fijner dan de Volvo.
Ondanks dat het dak handmatig is gesloten door de vorige eigenaar, heb ik tijdens hevige regen geen druppel binnen zien komen.
Wel had ik al door het skiluik (achterklep kon niet open) gezien dat er water in de bagageruimte lag.Gisterenavond nog even met de auto bezig geweest. Via het skiluik de achterklep open gekregen.
En inderdaad, drie kabels bijna door, eentje helemaal. Ik heb er stukken tussenuit geknipt en nieuwe stukken er tussen gesoldeerd.
Ik ging er vanuit dat dit de oplossing zou zijn, maar helaas…. Achterklep dicht gedaan, maar die wilde nog niet open gaan.
Ook het dak doet nog niks.
Achterklep opnieuw van binnenuit open gemaakt en de stekkers van de dakcomputer los gemaakt. De achterklep gaat nu in elk geval weer open.
Wat me wel opviel, is dat er vreemde geluiden uit die computer komen. Af en toe klinkt het alsof er relais aan het ratelen zijn.
Computer kapot? Of moet ik na reparatie van de bekabeling nog andere handelingen uitvoeren?
Misschien nog meer kabels kapot?
Lekkage in de kofferbak kwam door een verstopte afvoerslang. Dat is nu opgelost.Ik hoop via dit forum het dak weer werkend te krijgen
Marcel
maandag 17 mei 2021 om 12:58 #149553Welkom!
Veel veilige en open kilometers toegewenst!
Al gaat dat laatste nog wat werk kosten, maar gaat zeker goed komen.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
maandag 17 mei 2021 om 13:27 #149554Welkom…
Geniet ervan zodra alles weer werkt.
Iemand met een professionele opcom kan je goed op weg helpen weer. Weet alleen niet wanneer iemand er tijd voor heeft.
Je zou eens een privébericht naar Liviu kunnen sturen of hij op korte termijn tijd heeft. Hij woont niet ver bij je vandaan. Een goede 2de optie is BadBert, maar die woont wat verder weg.
maandag 17 mei 2021 om 13:37 #149555Ik heb opcom inmiddels besteld, maar weet (nog) niet hoe dat werkt. Daar moet ik me nog even in verdiepen.
Ik heb trouwens geen haast met het dak. Het is toch geen weer om open te rijden….
maandag 17 mei 2021 om 19:50 #149558Hoi, breng de dak systeem in basis stand.
https://twintop.be/index.php/kunena/astratwintop/36692-cabrio-dak-in-basis-stand-terug-zetten-att
Was zeker niet goed gedaan.
maandag 17 mei 2021 om 20:57 #149563Dank. Ik was dat topic toevallig vanmiddag tegen gekomen.
Ik ga daar eens mee aan de slag.maandag 17 mei 2021 om 21:55 #149564Ook hier weer,
Waar woont jouw huis?
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
maandag 17 mei 2021 om 22:53 #149568Buurt van Rotterdam Stefan …
Komen er steeds meer bij uit deze regio
dinsdag 18 mei 2021 om 00:51 #149569Ik woon in Zevenhuizen, vlakbij Rotterdam.
dinsdag 18 mei 2021 om 12:30 #149573Ik zit wel een eindje weg, maar als de auto uitgelezen moet worden ben je welkom, ook de kabelbreuken ken ik ondertussen.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
dinsdag 18 mei 2021 om 14:03 #149574Ook van mij een warm welkom op dit forum.
Veel succes met het oplossen van je dakproblemen en ik hoop dat de juiste vakmensen contact met je opnemen om je probleem vakkundig op te lossen.
Daarna weer veel dakloze km gewenst,Gr
Kees
dinsdag 18 mei 2021 om 17:19 #149575@Teigetje: Is een uurtje rijden voor me. Dat vind ik geen probleem.
Als ik een keer in een weekend mag langskomen, graag.(Het quoten lukt me niet. Ik zie de stippellijn en enterknop, maar als ik er op druk, gebeurt er niks…)
dinsdag 18 mei 2021 om 19:06 #149576Is goed…
Maar de eerste stap is het dak terugzetten in de basisstand, zie de link van Liviu.
Dan kunnen we van af daar verder gaan kijken.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
vrijdag 21 mei 2021 om 13:49 #149585Weet iemand of Max nog steeds reparaties uitvoert, voor het geval we er niet uit gaan komen?
Ik weet dat hij (helaas) niet meer op het forum aanwezig is.
Maar als ik zo eens lees, komt hij er altijd wel uit met een defect dak.Ik wil sowieso eerst zelf zoveel mogelijk proberen. Vind het ook een uitdaging.
Maar of het me gaat lukken?Op com is inmiddels binnen en geïnstalleerd op mijn laptop. Straks eens kijken of het lukt om de auto uit te lezen.
vrijdag 21 mei 2021 om 18:00 #149587Nou, Op-com wil niet doen wat ik graag zou willen. Foutmelding ‘vaux-com interface communication error’.
Maakt op dit moment niet uit, want ik heb het voor elkaar gekregen. Alles in basisstand gezet, dak-computer weer aangesloten en, jawel, het dak doet het weer.
Ik ben reuze blij!
Ik wil wel nog t.z.t. iemand de boel laten uitlezen en eventueel resetten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.