TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning TTT › TTT Mechanische Tuning › Motor wisselen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 week, 3 dagen geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 5 september 2024 om 21:57 #164317
Wie kan mij vertellen welke zwaardere motor in mijn TTT 1.4 plug and play past
vrijdag 6 september 2024 om 07:28 #164319Volgens mij ligt dat er helemaal aan wat je allemaal wisselt…
ik denk dat een aantal mensen hier van het forum wel wat dingen weten daarover, onder andere @Teigetje
let wel op dat al s je van een 1.4 naar een groter motorblok gaat, het zomaar zou kunnen dat je langs de RDW moet voor een uitgebreide herkeuring van jouw auto. (afhankelijk van de vermogenstoename)
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 6 september 2024 om 10:13 #164320Als je er een andere motor in hangt hoeft hij niet gekeurd te worden en bij de apk kijken ze daar ook niet naar.
vrijdag 6 september 2024 om 10:28 #164321Als je er een andere motor in hangt hoeft hij niet gekeurd te worden en bij de apk kijken ze daar ook niet naar.
Als je mijn bericht goed gelezen had, dan had je gesnapt dat dit niet altijd waar is.
Als je er een 1.8 in gaat leggen waar de TTT ook mee geleverd is dan is de vermogenstoename boven een bepaald percentage, en dan moet je hem wel opnieuw laten keuren om het juiste vermogen op kenteken te zetten. Inhoud doen sommige verzekeringen ook moeilijk over.
Je bent op het moment dat je dit niet laat doen NIET verzekerd.Als je een 1.4 er uit haalt, en een 1.4 er weer terug in zet, dan hoef je idd niet langs de rdw voor een totale herkeuring nee.
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 6 september 2024 om 19:24 #164328Hoi!
Bij een swap van de 1.4 naar de 1.8 komt echt heeeel veel kijken..
Allereerst is dat geen motorswap, maar een complete swap van het hele subframe, inclusief bak, aandrijving en ophanging.
de radiatoren, het schakelmechanisme, luchtinlaat en filter, kabelboom, schakelmechanisme moeten ook vervangen worden.
Achter moet de hele ophanging en rempartij vervangen worden.
Dit is echt alleen te doen door een 1.8 Tigra als donorauto ernaast te zetten…
Dan is het inruilen voor een 1.8 een veel zinnigere optie, anders moet alles behalve de bodyshell omgebouwd worden.
Leuk project, maar onzinnig.
Teigetje
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zaterdag 7 september 2024 om 12:41 #164342Dus kijken naar een 1.4.
Is er morgen in Echten iemand die een opcom heeft en bij mij de cc alvast kan activeren zo ja wat ben ik daar financieel voor kwijt??zaterdag 7 september 2024 om 16:35 #164346Voor de CC moet je ook de koppelingsschakelaar monteren en het correcte linker pookje hebben..
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
maandag 9 september 2024 om 08:01 #164355Inderdaad beter een andere 1.4 zoeken dan om te swappen, dan heb je alle aan en ombouwdelen al!
voor de CC moet je wel een opcom professional hebben volgens mij, een china clone gaat niet werken.
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.