TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › Kofferklep gaat helemaal niet dicht / naar beneden
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 6 maanden geleden door Michel.
-
AuteurBerichten
-
maandag 22 februari 2021 om 12:53 #139294
Kenners ,
wij zijn nu een paar dagen in het bezit van een ATT en er is iets waar ik nog niets over op het forum heb gelezen. Nu is dat forum nogal uitgebreid, dus het kan ook dat ik het gewoon nog niet heb kunnen vinden.
Onze oprit is een beetje hellend / schuin. Als de ATT daarop staat en we willen het dak sluiten, gaat alles goed tot het moment dat de kofferdeksel naar beneden moet. Dan wil deze gewoon niet meer, er zijn wel klikjes te horen maar er gebeurd niets. de deksel blijft open staan. Gevolg daarna is dat het dak er een stukje terug uitkomt en alle flapjes weer uit gaan staan en dat de aut nog een keer probeert te sluiten, zonder succes. Doen we vervolgens de kap weer open, rijden we naar een vlak stuk en proberen we dan nog een keer, dan lukt het wel.
Zit er iets van een hellingshoeksensor in o.i.d? Dat zou namelijk veel verklaren, maar nu staan wij nog voor een raadsel.maandag 22 februari 2021 om 12:56 #139296Mij is altijd gezegdt dat bij voorkeur je dak vlak moet openen en sluiten. Dit was bij de 307 cc
maandag 22 februari 2021 om 17:25 #139558een lichte helling moet prima kunnen, zelf vaak gedaan hoor.
er zit aan de bestuurderskant een sensor voor de easy load. Soms is die niet OK, is de veer er uit. Dan kan het zijn dat hij die sensor ziet als de kofferbak open is, en dan doet hij het niet….
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 22 februari 2021 om 17:37 #139560Kijk, fijn dat je meedenkt, want dit zegt mij natuurlijk nog helemaal niets.
Donderdag ga ik de auto helemaal wassen, poetsen, uitzuigen, stoelen behandelen, rubbers smeren etc… Dan zal ik hier ook eens een blik op werpen. Wie weet kan ik dit ook zelf.
Dank voor de tip!maandag 22 februari 2021 om 17:48 #139562Miscere utile dulci.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
maandag 22 februari 2021 om 19:11 #139563de sensor zit links aan het scharnier van de kofferbak. Is een soort tonnetje met een veer.
hier zie je hem, deze is ook stuk, het dopje is er af en de veer steekt dus uit aan de bovenkant.
Aan de onderkant hiervan komt er een soort palletje naar buiten wat dus hoort te veren (in en uit), daar zit een sensor.Kijk dus even of dat er goed uit ziet, als dat wel in orde is, dan kan het ook nog draadbreuk zijn aan je draadboom welke langs het kofferbakscharnier loopt aan de bestuurderskant.
Mocht je langs willen komen, even op tijd roepen dan plannen we eventjes wat.
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 22 februari 2021 om 19:46 #139567Tsja, die is nog goed volgens mij…
dinsdag 23 februari 2021 om 00:39 #139582Anoniem- Topics: 2550
Doe je de dak beweging met draaiende motor.
Is eerder een kracht dingetje denk ik.Maar kunnen ook de voorste grendels zijn die niet goed door komen.
Op een kleine helling moet altijd goed gaan.
Mits dak goed onderhouden. Er moeten ook punten gesmeerd worden. Hoe vaak ik deels verroeste scharnier punten zie bij de Astra is echt veel. Dan zit er vaak een zwaar draai punt in.
Dus een cabrio dak service beurtje doen.Mijn idee.
Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
dinsdag 23 februari 2021 om 10:57 #139622zelfs een aardige helling gaat prima met een ATT.
Kofferbak alleen klikken en niet eens een poging tot op druk komen is gewoon een signaal wat niet binnen komt wanneer het wel moet, of wat wel binnen komt wanneer het NIET moer :P
Als het een zwaar punt zou zijn dan zou het allemaal wel willen bewegen (pomp hoor je dan pompen) maar het beweegt niet. Ik begrijp dat je niet eens de pomp hoort dus.Dussssss PM mij maar even, dan moet je binnenkort maar eens even langs komen. is niet zo ver weg. Dan kan ik eens kijken of ik het probleem kan vinden
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 23 februari 2021 om 11:06 #139643Goed bezig, Don Piedro!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
zondag 7 maart 2021 om 21:50 #141439Fijne mensen hierzo,
vandaag met de ATT naar Hoogerheide geweest. Aan de OBD en ja hoor, storingsmelding… Bleek linksachter de sensor geen (goed) contact meer te maken.
Met deskundige hulp is dit vermoedelijk weer verholpen! Dakkie kan nu dus weer volop open en dicht, hulde voor de fijne en goede hulp van Pieter.
Verder zijn alle rubbers nog eens nagekeken, nadat ik ze zelf al eens dacht te hebben vertroeteld. Het kan kennelijk altijd beter
Nu nog eens een goede radio erin, wellicht nog een OPC spoiler en dan mag het zonnetje doorkomen.Pieter, nogmaals dank, maar ik hoop dat het weer even duurt voordat ik je hulp nog eens kan gebruiken.
zondag 7 maart 2021 om 22:50 #141446Die kofferbak flappen ook altijd…. Pffffff.
Gelukkig na compleet demonteren en schoonmaken wilde hij weer.Bedrading bij het kofferbakscharnier was al eens gerepareerd en zag er verder goed uit.
Wel even netjes afgewerkt want dst waren ze vergeten hahahaToen het scharnier goed op spanning gezet (kopse moeren als het dak open is) en alle rubbers schoon gemaakt en gesmeerd.
Alles werkt nu prima.
Tandwielen van de hoedenplank flapjes even in de gaten houden maar klonken goed en gaven geen storingen.
Nette att (in een mooie kleur en uitvoering!) waar jullie (en vooral dochterlief straks) lekker van kunnen genieten!!
Graag gedaan en we gaan elkaar zien!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 7 maart 2021 om 23:22 #141454Ik heb je een PB gestuurd op jou PB.
Pieter bedankt dat je aan mij dacht
maandag 8 maart 2021 om 00:53 #141462Moooi!
Weer een tevreden cabrio rijder..
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
maandag 8 maart 2021 om 11:36 #141482Anoniem- Topics: 2550
Ware het die achterste klep flappen? Daar krijg ik ook punt hoofd van.
Wat ook een gedoe is na winter en vocht zijn de contacten links en rechts van de voorste sluiting kofferdeksel.Tja de wagens worden oud en dus meer storingen ben ik bang.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.