TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › Hallo ik ben Johnny kraus kom uit Roosendaal
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 dagen, 16 uren geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 12 september 2024 om 20:51 #164406
Cabrio dak
donderdag 12 september 2024 om 20:51 #164405dak module maakt raar geluidje
vrijdag 13 september 2024 om 09:44 #164409Welkom Johnny
volgens mij gaat het dus niet goed met jouw dak
gaan we regelen! Hoogerheide is niet ver weg voor je.
Ik beantwoord even jouw PBstel je hier even verder voor, enneeee
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 13 september 2024 om 18:12 #164415Whahaha!
Die emotieshit!!!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
maandag 16 september 2024 om 09:19 #164437@Teigetje ja we hebben een paar nieuwe zoals te zien in het topic over emoji’s
Zondag was Johnny bij mij en hebben het dak eens bekeken.
Johnny dacht het hele dak netjes in basis stand te hebben staan, maar dat was net niet zo
Ook hadden ze een metaaldraad bij het kofferbakscharnier geplaatst om handmatig de kofferbak van buiten te kunnen openen (want die deed het ook niet meer)
Alles netjes in basis stand gezet en het dak wilde wel maar er kwam een foutmelding op de grendel van het scharnier.
Ik kijken: ja, palletje van een sensor krom, dus die werd niet gemaakt… toen weer aan sturen en het dak kwam in beweging (met hulp, dak was lang niet open geweest), maar de flaps zaten muurvast. Hier zaten metalen tandwielen in, en die zaten echt vast. Alles was met kopervet gemonteerd…Nadat ik de Tandwielen had vervangen deed 1 flap het nog niet… dus die gedemonteerd en helaas was daar het tandwielkastje al van stuk (door het metalen tandwiel). Had er gelukkig nog een liggen, dus die vervangen en toen liepen ze heel soepel.
Vervolgens hebben we de olie bijgevuld want daar zat wel te weinig in, toen het hele mechaniek gesmeerd en na een paar keer open en dicht sturen werkte alles zonder storingen en zonder hulp (in het begin moesten we het dak even helpen bij het open gaan)Johnny is toen lekker met open dak naar huis gereden.
ongeveer een half uurtje later belt hij op: euh, probleem: dak gaat niet meer open.
Ik: en de kofferbak?
Johnny stapt uit, en nope, die ook niet….Nou, johnny dus terug naar mij.
Bij mij aangekomen de beruchte melding: B1405-02 Ground Output Circuit Low Voltage
Dit is een vervelende, want die kan van alles betekenen…..
Eerst maar eens kijken naar de (door iemand anders gerepareerde) bedrading links bij de kofferbak.
Dit zat wel in elkaar, maar met verkeerde draad gefixt, en er waren al blote stukken te zien waar dus kortsluiting was.
Vol goede moet ALLE draden daar vervangen en alles weer netjes ingetaped.
Kofferbak deed het weer! Mooi!
Dus kofferbak dicht, dak bedienen …. *gong gong gong*
Potver
Dus weer uitlezen: zelfde fout nog.
Nou, dan door met de volgende veroorzaker van dit probleem (vaak): bekabeling bij de flapjes net onder de hoedenplank. Dat was aan alle 2 de kanten OK.
Pfff, nou, de dak ECU dan?? 2 andere geprobeerd maar helaas zelfde fout… .NOU JA
Vervolgens alle stekkers gecontroleerd en schoon gemaakt, maar ook dat hielp niet….
Toen was mijn tijd op van de dag (hele ochtend en groot deel middag aan de auto bezig geweest).
De kofferbak deed het iig weer, dus een andere keer moet Johnny even terug komen om verder te zoeken….to be continued…..
- Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door BadBert.
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 1 oktober 2024 om 18:31 #164594B1405-02 Ground Output Circuit Low Voltage
Heb je het met bij mij gereviseerd ECU geprobeerd?
dinsdag 1 oktober 2024 om 19:41 #164595Hoi liviu2004 we hebben het dak open en dicht gehad 7 keer zelfs met dak open na huis gereden daarna ging hij niet meer dicht toen gaf hij de melding b1405-02 aan daarna 3 ecu s geprobeerd maar nog zelfde code helaas alle massapunten schoon gemaakt nog steeds zelfde 2 nieuwe relais geprobeerd deed de kofferbak het niet de oude er weer in en kofferbak werkt behalve het dak
woensdag 2 oktober 2024 om 07:35 #164596B1405-02 Ground Output Circuit Low Voltage Heb je het met bij mij gereviseerd ECU geprobeerd?
ja die hebben we toen ook geprobeerd.
Ook een ECU waarvan ik 100% zeker weet dat hij bij een ander wel werkte, dus het ligt niet aan de ECU.
Het moet ergens nog een kortsluiting zijn ofzo…. maar waar… pfff ik weet het even niet.
Alle stekkers en connectoren zijn ook al schoongemaakt en gecontroleerd.
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 3 oktober 2024 om 21:32 #164597Deze auto moet bij mij komen dan.
vrijdag 4 oktober 2024 om 08:39 #164598dat is ook een optie idd, zou tof zijn als je het kunt vinden Liviu.
ik wilde nog wel de kabels van de flapmotoren controleren verder naar onderen zeg maar, daar willen ze soms ook nog stuk gaan.
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 6 oktober 2024 om 19:02 #164607Dan trek de kabels uit de stekker, zie dan als de ground foutcode gaat weg.
maandag 7 oktober 2024 om 07:23 #164609goede tip Liviu!
Aangezien Johnny uit de buurt komt bij mij, en het cabrio seizoen toch een beetje voorbij is….. hebben we de tijdmocht ik er niet uit komen dan laten we het weten!!
thanks zo ver!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.