Zoals het onderwerp al zegt, even voorstellen. Mijn naam is Martin, 46 jaar jong en sinds vandaag de eigenaar van een zwarte Astra TwinTop
Ben een absolute petrolhead en heb dan ook al veel verschillende auto’s gehad. Daarbij houd ik het bij de Duitse merken en Volvo, mijn daily driver is een XC70 uit 2004.
Het is mijn 2e cabrio, tijdens m’n eerste midlife crisis kocht ik een Golf 1 cabriolet. Later wijzigde prive omstandigheden en ging de cabrio eruit. Toch bleef ik kijken naar een cabrio, een vierzitter in verband met de kids en omdat mijn garage vol staat met fietsen ook een versie met hard dak. De lijn van Astra vind ik erg mooi en zeker in combinatie met een donkere kleur. Een zwarte stond dan ook hoog op de lijst, bij voorkeur met bruin leder, het is uiteindelijk zwart leder geworden, ook mooi vind ik.
Ik heb er deze zomer een aantal bekeken, steeds was het ‘m net niet. Maar die zwarte stond al een tijdje te koop, een goede basis met bijvoorbeeld complete onderhoudshistorie en in 2023 vervangen distributie. Aangezien het dak blijkbaar vaak kapot gaat heb ik nu maar een versie gekozen waarbij het dak al kapot is, dan hebben we dat maar gehad.
Hij rijdt verder prima en is in optisch goede staat, ik ben erg blij mee en vind het ook als coupe een gaaf ding. Doet me denken aan de Opel Monza of Opel Calibra, eind jaren ’90 heb ik nog een blauwe maandag een Senator A2 3.0 met handbak gehad, ook een superleuke auto.
Ik ga me verdiepen in dit forum en hulp zoeken voor het dak. Verder hoop ik ook op korte termijn te kunnen deelnemen aan een rit/evenement. Volgende week zaterdag niet want dan ben ik bezig met m’n andere hobby, hardlopen, doe dan de Zevenheuveltrail, 28 km.
Uiteraard wat foto’s van de Astra. Groeten!
-
Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door Hommel78.
-
Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door Hommel78.