TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Vreemde Eenden › Een goede vreemde eend
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 3 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 19 maart 2022 om 22:53 #152414
In het kader van vreemde eenden, hebben wij ook een leuke; wij hopen binnenkort te gaan rijden in een Lynk&Co 01. Onze grote en sterke Volvo is toch een beetje overkill nu we geen 2 paarden meer mee hoeven te slepen. Deze Lynk&Co kan nog wel voldoende trekken ook al is het een plug-in hybride. Hij is er dus nog niet, maar het grote wachten is begonnen…
zondag 20 maart 2022 om 13:33 #152420Dat is een mooie vreemde eend!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zondag 20 maart 2022 om 16:59 #152421Niet verkeerd
Is die er niet in uitvoering?
zondag 20 maart 2022 om 17:14 #152422Nee, maar juist daar hebben we de ATT dan nog voor.
Wel een joekel van een panorama dak trouwens….
maandag 21 maart 2022 om 12:44 #152447dat ziet er erg goed uit!
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen!!!!!Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 9 mei 2022 om 23:54 #153194
daar is tie dan!dinsdag 10 mei 2022 om 00:20 #153196dinsdag 10 mei 2022 om 08:07 #153198Die mag er zijn, mooie bak
dinsdag 10 mei 2022 om 09:41 #153202bij mij in de straat staat er ook 1.
Ik vind het echt wel een mooie wagen!!!Hoe zijn de ervaringen tot zo ver? Alles al uitgevonden hoe het werkt? :P
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 10 mei 2022 om 09:53 #153205Mooi!
Geniet ervan…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
dinsdag 10 mei 2022 om 13:37 #153213Mooie stoere wagen, laatst onderweg gezien. Is toch uit de volvo stal ?
dinsdag 10 mei 2022 om 13:45 #153214Mooie stoere wagen, laatst onderweg gezien. Is toch uit de volvo stal ?
gebaseerd op de volvo XC40 idd
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 10 mei 2022 om 14:05 #153215Dit is inderdaad een ‘broertje’ van de XC40, zelfde onderstel, platform en aandrijflijn (T5 plug-in hybride). Schijnt ook hetzelfde te rijden, maar ik heb geen vergelijking. Volvo en Lynk & Co zijn allen onderdeel van het Geely concern, zo ook Polestar en sinds kort Smart.
Ik ben nog niet toegekomen aan alle menu’s doorlopen, want je kunt werkelijk alles instellen… Wel al 1 sleutel gekoppeld aan een profiel, waardoor de stoel, spiegels en infotainment opstart naar wens van die gebruiker. Nu nog een tweede profiel aanmaken en koppelen aan de tweede sleutel.
Eerste indruk is super, heerlijk stil en goed afgewerkt. Wel al ruzie gehad met de adaptieve cruisecontrole. Die houdt te ver afstand waardoor hij iedere keer inhoudt als er een voertuig voor je invoegt. Hierdoor wordt je een rijdende chicane, dus die maar snel uitgezet. Die afstand zul je ongetwijfeld ook kunnen instellen, maar dat ging ik op een drukke A4 /A15 maar niet uitproberen
dinsdag 10 mei 2022 om 14:13 #153216afstand van ACC is in te stellen, vaak in 3 standen. Standaard is standje “we gaan al remmen bij een auto aan de horizon” hahaha
kortste stand pakt de wettelijk minimale afstand van 2 seconden overigens. Ik ervaar dat tot nu toe als prima. Mocht je niet willen dat er iemand tussen komt kun je altijd (zonder ACC uit te zetten) beetje gas bijgeven en hij maakt het gat uiteraard vanzelf kleiner, en als je je gas weer los laat neemt ACC het weer over.
Bij de tesla was het irritant…. als hij een tragere auto voor je ziet ging hij vrij abrupt remmen om direct 2 seconden afstand aan te gaan houden, als ik dan richting aangaf, en naar links ging dan ging de acc pas weer gasgeven als hij 3 miljoen keer gecontroleerd had dat er geen auto meer voor me zat en ik echt helemaal in de linker baan zat enzo, en dat was irriterend traag.
Bij de focus die ik nu heb gaat hij al versnellen zodra hij ziet dat de baan van de auto langs het “obstakel” gaat, en dat is dus al bij het naar links gaan om in te halen.
Ook remt de ford VEEL soepeler af, gaat heel even binnen de 2 seconden zitten (dus loopt in op de voorganger) om vervolgens heel rustig de afstand weer naar 2 seconden te laten gaan. Dat rijdt een stuk fijner kan ik je zeggen.Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 17 mei 2022 om 22:51 #153437Via een simpele swipe kun je een ouderwetse cruisecontrol naar voren toveren. Dat rijdt veel lekkerder en dan kun je zelf alles weer inschatten. Na ruim twee weken zijn we nog steeds positief!
Er komt nu ook een volledig electrische Lynk&Co, als die ook 1800 kg mag trekken gaan we over op helemaal electrisch
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.