TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Nieuws over jouw ATT › Dak weer gemaakt door BadBert
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maanden, 1 week geleden door Nutthead.
-
AuteurBerichten
-
dinsdag 5 september 2023 om 22:13 #158411
Dit weekend is mijn dak gemaakt door BadBert.
En nu is het weer ook nog eens super
Echt super bedankt Pieter!!
Groetjes Natasjawoensdag 6 september 2023 om 09:42 #158414graag gedaan hoor Natasja!
op de foto ging het dak voor het eerst in WEKEN weer open
dit was ook weer een bijzondere hoor….. niet vanwege de bijzondere storingen die er in zaten, maar wel de manier waarop……
Natasja was vrolijk met haar att aan het rijden, tot het dak niet meer dicht wilde.
Ze belde de ANWB en die zou het dak wel even handmatig dichtleggen.
Zo gezegd, zo gedaan…….Daarna is de auto naar de dealer gegaan om te repareren (natasja wist nog niet van ons bestaan af hier), die heeft ze HEEEEEL slim een budget gegeven.
Natuurlijk kregen ze het niet gefixt…
Maar… als natasja ging rijden ging de auto gongen, en de kofferbak ging niet open.
Ze vroeg: Als mijn dak niet gemaakt kan worden, kan dan in ieder geval gezorgd worden dat mijn kofferbak open kan en het gepiep stopt?
Dealer zei: nee dat is niet mogelijk. (euh….. sufferds, dat is 100% zeker wel mogelijk).Daarna is natasja hulp elders gaan zoeken en via het opel forum kwam ze bij mij terecht
Uiteraard heb ik haar op dit forum gewezen hahaha
Ze wilde heel graag dat de kofferbak het weer deed, dak hoefde niet.
Natuurlijk heb ik haar uitgelegd dat dat GEEN optie is…. dat dak…. gaat… het…doen… PUNTDUs natasja kwam een paar weken geleden langs.
Eerst alles goed in basisstand gezet, daanra vol goede moed de opcom er aan, allemaal storingen die duidden op de draadboom bij het kofferbak scharnier.
Daar inderdaad een hele hoop kapotte draden gevonden, dus die vervangen en ik druk op de knop.
Ik hoor de pomp HEEL licht….. maar bouwt geen druk op.
Dus ik dacht eerst: ze zijn met hun domme hoofd vergeten de imbus vast te draaien die los moet voor de druk af te laten.
Maar die zat vast….. het was wel nat daar…
Dus natasja verteld dat de anwb die imbus er HELEMAAL UIT HAD.
WAT?!?!?! Dat kan helemaal zomaar niet…. want die wordt tegengehouden door een andere schroef, en dat heeft een hele goede reden….. dit is dus met grof geweld gedaan, of door andere dingen ook er uit te draaien die er helemaal niet uit moeten! Hierdoor is alle olie er dus gewoon uitgelopen…..Dus ik de bekleding los achter, en jawel…. het reservoir van de pomp was praktisch leeg……
Maar olie had ik nietDe kofferbak deed het weer, en piepen deed de auto ook niet meer dus natasja was al lang blij
Uiteraard ging ik hier niet mee akkoord….
Ik heb afgesproken dat ik uit zou zoeken welke olie er in moest, en dat ze dan terug zou komen.
Want er kon nog meer stuk zijn.Via Rob (onze hydroliek koning) de juiste olie gezocht en besteld, en natasja kwam dus afgelopen week terug.
Eerst de olie bijvullen, en het dak bedienen. Het hele systeem leek wel leeg…. dus een aantal keren bijvullen en bedienen later, ging het dak open!
Nog niet helemaal soepel (je hoorde nog dat er lucht in zat) maar het werkte weer.De tandwielen van de hoedenplank flaps klonken HEEL zwaar…. dus die gelijk er uit gehaald en waren inderdaad erg versleten. Die dus vervangen, en daarna nog een paar keer het dak bedienen, olie bijvullen, en hopla! Weer een werkende ATT
Ook hier is het moraal van het verhaal weer:
ga niet, ik herhaal: NIET naar een dealer…. die snappen er niets van en willen niet eens de moeite doen om er wat onderzoek aan te verrichten als ze de kennis zelf niet hebben (en die hebben ze niet… trust me).
Als ze 5 minuten gegoogled hadden wisten ze iig hoe het gepiep op te lossen was, iets langer surfen en ze wisten precies wat ze moesten doen via dit forum (wel even een account aanmaken ) maar nee hoor…. zelfs dat doen ze niet.
Wel nutteloos dingen proberen en vervolgens honderden euro’s rekenen voor NIETS… en dat alleen maar omdat natasja een budget had gegeven…
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 6 september 2023 om 17:36 #158417Goed bezig Pieter
woensdag 6 september 2023 om 22:16 #158418Compliment zeg! Wat een geweldige klus en doorzettingsvermogen!
Adriaan.
woensdag 6 september 2023 om 23:22 #158419Lekker !!!!
En nu blijven rijden met het dak open de komende dagen ….
zaterdag 9 september 2023 om 16:53 #158459Zodan super werk afgeleverd bert weer een hoop werk vericht en een blij iemand
maandag 11 september 2023 om 21:08 #158479Phoe zeg wat een verhaal weer,maar het is weer gelukt en gefixt. Fantastisch
Weer eentje blij.dinsdag 12 september 2023 om 09:29 #158495zo proberen we elke att werkend op de weg te houden hihihi.
moet wel eerlijk zeggen…. de laatste weken heb ik er al wel een paar voorbij zien komen die toch erg rare storingen hadden of hele vreemde gebreken hoor… pffff.
Gister avond 1 die alle 2 de hoedenplankflap motoren stuk heeft….. tegelijk….. wel heeeeeel toevallig (maar we hebben echt uitgesloten dat het wat anders is, en met een reserve flap die ik had kunnen testen dat het toch echt de motortjes waren).Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 21 september 2023 om 23:42 #158585Ge- wel-dig gedaan, petje af hoor.
Rob van den Berg
TTT 1.8zaterdag 6 januari 2024 om 16:54 #158960Goed werk geleverd!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.