- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 5 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › ATT van Jasperrllla
Inmiddels ben ik een paar maanden verder met mijn ATT. Meer dan 7.000km verder kan ik niet anders zeggen: Wat een top auto! Na een wintersport overleefd te hebben, werd het tijd om met het mooie weer de cabrio capaciteiten van de ATT te benutten.
Na een paar heerlijke open ritjes, bleef op een dag het dak midden in z’n sequence steken. De hoedenplankflap bleef steken. Na een paar keer proberen ging de flap weer draaien en werd de sequence afgerond. Opzich niks aan de hand, maar het baarde me toch wel zorgen.. Ik had al wat verhalen gelezen over versleten tandwielen en defecte kabelbomen.
Gelukkig kon ik gisteren bij Stefan terecht in Velp! Na een lekkere bak koffie ging Stefan aan de slag. Eerst de hele auto uitgelezen met de OpCom. Gelukkig geen grote storingen. Toen werd het tijd om de hoedenplank flaps te demonteren en te inspecteren (zie actie foto’s)
Wat schetste onze verbazing.. helemaal geen slijtage op de tandwielen! Wel wat oud en hard vet wat waarschijnlijk de boosdoener was. Maar dat is opzich niet gek voor een ATT uit 2006. Stefan legde uit dat als de hoedenplankflapmotor (goed galgje woord) te veel weerstand ondervindt de motor vanzelf stopt.
Na wat vers vet zijn de flaps weer gemonteerd en hebben we alles getest. Stefan constateerde wel dat m’n kabelboom draden erg hard zijn, dus dat gaan we binnenkort ook nog beet pakken.
Heel fijn om die zekerheid te hebben van weer een goed werkend dak. Stefan, bedankt voor je gastvrijheid en tot binnenkort weer!
Verstuurd vanaf mijn Pixel 4a met Tapatalk
Toppie!
Verstuurd vanaf mijn SM-F711B met Tapatalk
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")
op verzoek is de topic titel aangepast
Welkom !!!
En goede service Stefan !!!
Goed bezig weer Tijgertje.
Jasperrlla fijn dat je weer dakloos kan rijden!
Ja super service van Stefan! Nu alleen nog wachten op het mooie weer..
Verstuurd vanaf mijn Pixel 4a met Tapatalk
als het goed is, komt dat er weer aan!!!!
Dinsdag 20 graden
Dat is natuurlijke het mooie van dit forum.
Er zijn geen problemen Hooguit wat uitdagingen.
De problemen worden opgelost.
Geeft iedereen toch weer een geruststellend gevoel.
Top Stefan.