TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › ATT van Jasperrllla
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 5 maanden geleden door kesy.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 9 december 2021 om 14:51 #151579
Hoi allemaal, ik ben Jasper en een aspirant ATT eigenaar. Na een jaar met een softtop cabrio gereden te hebben, wordt dat me iets te spartaans in de winter.
De ATT die ik op het oog heb ziet er (twin)TOP uit, maar lijkt wel een lekkage te hebben in de kofferbak. Deze voelt vochtig aan en ruikt muf. Bij de dealer is er dit jaar al €1000 uitgegeven om het op te lossen, maar blijkbaar met weinig resultaat.
Online lees ik wisselende verhalen over wat de oorzaak kan zijn, en ook het gebrek aan kennis en kunde m.b.t. ATT daken bij dealers. De verkoper wil het nakijken en droog maken, maar er geen garantie op verlenen. Wat zouden jullie doen? Zou een kofferbak lekkage makkelijk zelf te verhelpen zijn?
Met vriendelijke groet,
Jasper
Verstuurd vanaf mijn Pixel 4a met Tapatalk
donderdag 9 december 2021 om 15:04 #151580Nou een garage houder gaat elektronische delen vv om iets waterdicht te maken. Het is grotendeels een rubber probleem. Zoals het slecht verzorgen van de auto. Rubbers bij een twintop moetje goed onderhouden. En de 2 rubberen afvoeren kunnen dicht zitten. En die zitten bij de achterruit. Er zitten ook rubbers in de achterlicht units. Maar lopen de lijnen van de kofferbak mooi egaal en gelijk bij je achterspatborden
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
donderdag 9 december 2021 om 15:08 #151581Dank voor je reactie Michel! Als het op te lossen is met goed onderhoud van rubbers klinkt dat als te doen. Een auto zonder DIY klusjes is ook maar saai, haha. De lijnen van de kofferbak lopen mooi egaal.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 4a met Tapatalk
donderdag 9 december 2021 om 15:13 #151582Welkom hier!!
Goed te zien dat je eerst onderzoek doet voordat je een dergelijke auto koopt.
Natte kofferbak kan een aantal oorzaken hebben.
Als de auto lang stil staat, zeker met dit weer, dan wordt de kofferbak vanzelf nat….. condens verzamelt zich aan de stalen kofferbak.
Het kan ook zijn dat de rubbers niet goed sluiten (onderhoud of afstellen kofferklep).
Ook kunnen de goten verstopt zijn, of de goten niet meer in de gaten zitten waar ze horen zodat er water in de kofferbak loopt.Staat er echt water in? (til de bodem op en kijk bij de ruimte voor het reservewiel of daar water staat, kan ook een stuk schuim in liggen!)
Waar kom je vandaan? Wellicht kan iemand van hier mee kijken en of mee helpen met oplossen, want ik denk niet dat dit een reden is om de auto te laten staan hoor
(bedankt voor het rapporteren van je dubbele topic, heb dat verwijderd voor je )
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 9 december 2021 om 20:36 #151583Dank Bert! Ik doe inderdaad even goed vooronderzoek.. Het is een prachtige auto en bijzonder staaltje daktechniek, maar ik krijg ook wel de bibbers als ik over alle mogelijke storingen lees
In ieder geval goed om te lezen dat op dit forum dat specialisme nog aanwezig is! Dat geeft de burger vertrouwen
Het klinkt inderdaad niet iets om ‘m voor te laten staan. Ik zal bij de aanstaande proefrit nog eens beter kijken. Mocht ik er na aanschaf zelf niet uitkomen zou advies/hulp heel fijn zijn. Ik woon in Wageningen.
Wat me bij de eerste inspectie ook nog op viel was dat de easyload functie niet helemaal goed werkt. Het ingeklapte dak gaat wel omhoog vanuit de kofferbak, maar zakt vervolgens weer in. Zou dat nog op iets kunnen duiden?
Groetjes,
Jasper
vrijdag 10 december 2021 om 11:21 #151587Hoi Jasper,
dat van de easy load is helaas een veel voorkomend iets.
Wij hadden het bij onze eerste ATT ook, en nooit wat aan laten doen omdat we het nooit gebruikte eigenlijk.
Je moet dan het kleppenblok schoonmaken en/of kleppen vervangen.Soms helpt het om de hydrolische olie te vervangen, maar meestal niet.
Zoals gezegd, wij gebruikten de functie eigenlijk niet, dus hebben er ook nooit problemen me gehad dat het niet werkt, maar heel veel ATTtjes hebben dit, of krijgen dit.
Waar staat de auto?
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 10 december 2021 om 18:28 #151591Wageningen,
Dat is bij mij om de hoek…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
vrijdag 17 december 2021 om 00:34 #151610Dank allen voor de tips! Gisteren heb ik de de ATT opgehaald. Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen
vrijdag 17 december 2021 om 11:01 #151611Top!
Veel plezier er mee!!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
vrijdag 17 december 2021 om 11:03 #151612Tooooop! enjoy!!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 18 december 2021 om 01:50 #151619Hey gaaf man! succes ermee.
maandag 20 december 2021 om 11:55 #151644Ik heb een PM terug gestuurd over de fotos!
(helaas werkt de melding niet dat je een nieuwe PM hebt…. dus af en toe even handmatig kijken )Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 21 december 2021 om 00:15 #151657Het antwoord op de post vraag is dus: JA! Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van deze Opel Astra Twintop.
De afgelopen maanden heb ik lang lopen speuren naar een ATT in de juiste specificatie. Mijn voorkeur ging uit naar een uitvoering in lichtblauw metallic (net zoals mijn Peugeot 306 cabrio, maar daar over later iets meer). Daarnaast moest het een 1.8 met 140 pk worden en vond ik een goede onderhoudshistorie belangrijk.
Uiteindelijk kwam ik deze ATT tegen bij een vakgarage in Heerhugowaard. Eigenlijk voldoet deze aan alle wensen die ik had. Het is een ATT uit 2006 met de 1.8 140pk motor. Er staat bijna 88.000 km op de teller (net ingereden dus..). Hij ziet er zoveel van binnen en buiten prachtig uit. De vorige eigenaren lijken er goed voor te hebben gezorgd (iemand van het forum toevallig..?). Hij is afgeleverd met een nieuwe distributieriem, waterpomp, remmen v + a, en een onderhoudsbeurt. Hij kan er dus weer even tegen aan!
De ATT heeft een half leder/stof interieur, wat ik eigenlijk mooier dan leer vindt. Wordt ook niet zo warm in de zomer! Verder is er door een vorige eigenaar een Parrot bluetooth kit en parkeer sensoren achter geïnstalleerd. Ook handig!
Naast de ATT heb ik een Peugeot 306 cabriolet uit 2001. Die heeft met 218.000 km iets meer ervaring. Deze heb ik het afgelopen jaar met veel plezier gereden. Maar het wordt wel heel spartaans in de winter.. Ook al verschillen de Peugeot en Opel maar 5 jaar in leeftijd, wat een wereld van verschil! De ATT is zo stil, zo soepel, comfortabel. En zowel open als dicht een prachtige auto om te zien. Ik mis wel de rauwere beleving van de Peugeot, maar goed je kunt niet alles hebben. De Peugeot gaat binnenkort de stalling in om daarna in het voorjaar verkocht te worden.
Wat valt mij verder nog op aan de ATT?
– De 1.8 is niet snel, maar ook niet langzaam. Ik vind het wel relaxed rijden.
– M’n verbruik is 1 op 12 (misschien verbetert dat nog iets als ik meer lange afstanden ga rijden..)
– Linker deurpaneel heeft een kraakje (moet even vastgezet worden)
– De banden hebben goed profiel, maar zijn wel van het type budget.. (misschien dat ik die nog ga vervangen)
– Een afwateringsgootje in de achterbak is verstopt (waarschijnlijk is de lekkage dan opgelost)En verder eigenlijk niet, wat een top auto!
dinsdag 21 december 2021 om 11:35 #151659kijk aan! mooi exemplaar joh!!!!
Mooie kleur hihi
De 1.8 is ook niet snel, want die auto is behoorlijk zwaar…. maar die dingen kun je gewoon 50 in zijn 5 rijden, gas geven en hij gaat! Heerlijke motoren.
De banden, ja….. ik zou die velgen voorzien van winterbanden en een deftig setje wielen kopen met goede zomerbanden
Veel plezier ervan!!!!!
En hou ons op de hoogte voor wbt de lekkage!
Eerst idd het verstopte gootje oplossen…..Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 26 december 2021 om 11:55 #151681Zeker een deftig kleurtje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.